O trudu za tir

Vsi se trudijo za skupni cilj: kako najceneje, najhitreje … skratka najbolj optimalno priti do drugega tira! O tem bi bilo Primorskim novicam lepo pisati te dni, ko sprejemajo zakon o drugem tiru, ki je strateška naložba države že 20 let.

A seveda ne moremo, ker tega ni. Ne samo da ni zaupanja, sodelovanja in skupnega jezika, niti osnovnega bontona ni.

Je normalno, da v vrhu Luke Koper googlajo in brskajo po spletnih straneh vlade, kje bi našli besedilo zakona o drugem tiru, za katerega so iz medijev izvedeli, da je nekje objavljen? Zakon uvaja nove takse na pretovor, ki podjetje obremenijo za dodatnih 20 milijonov evrov na leto, a v podjetju o tem niso obveščeni.

Je normalno, da morata koalicijski stranki SD in Desus posebej naložiti ministru za infrastrukturo, da se mora o drugem tiru pogovarjati z upravo Luke Koper in s civilno iniciativo?

In nazadnje; minister v četrtek javno naznanja petkov obisk svojega državnega sekretarja Jureta Lebna v Luki Koper, da bodo razjasnjevali odprta vprašanja o - na vladi že sprejetem - zakonu o drugem tiru. V Luki o obisku ne vedo nič, potem pa jim včeraj dopoldne prileti vabilo Jureta Lebna na sestanek v Ljubljano ob 14. uri. Nismo poklicani, da bi državnega sekretarja učili poslovnega bontona, pravzaprav kot primorski medij celo tvegamo očitek, da nastopamo kot odvetniki Luke. A vendarle: gre za osnovno poslovno ravnanje in, če hočete, oliko.

Če niti tega ni, se je težko pogovarjati. Če tega ni, se bo vlada težko otresla sumov, da so v ozadju kakšni drugačni interesi. Če niti tega ni, bo javnost težko prepričala, da dela transparentno.

Predsednik vlade Cerar je pred natanko letom dni na Brdu pri Kranju ustanovil projektni svet za drugi tir, v katerem bi sodelovali vsi, ki jih tir zadeva, in bi skupaj iskali rešitve, da bi do gradnje prišlo najhitreje in najceneje. Uganete, kolikokrat se je sestal? Prvič, zadnjič in nikoli več. Toliko o trudu.


Preberite še


Najbolj brano