Navijajo, a ne za tir

Zdaj še uradno iz OECD: gradnja železniškega tira od Kopra do Divače za 1,3 milijarde evrov je za državo ekonomsko neupravičena. A isti analitiki priznavajo, da bo sedanji tir čez nekaj let zasičen in bo zaradi tega tovor šel v Trst in na Reko, Kopru pa da grozi nazadovanje. Zato predlagajo začasno rešitev: da si Luka Koper za 50 milijonov evrov zgradi zaledni terminal v Divači, kamor bi s tovornjaki vozila kontejnerje, in jih tam prelagala na vlake. Država pa bi se nekje okoli leta 2030 odločila, ali je smiselno graditi drugi tir, ker bo takrat vse bolj jasno.

Kupovanje časa z luškimi evri, torej. Kljub famozni študiji še naprej ne vemo, kakšna je usoda drugega tira in odločitve o tem še dolgo ne bo. Minister Gašperšič je napovedal, da bo najprej dal narediti recenzijo investicijske vrednosti - predragega - drugega tira. To bo seveda vzelo še kakšno leto časa, tako da se vladi do takrat ne bo treba odločati o tem. “Hitenje je tvegano pri takšnih odločitvah,” je o projektu, o katerem sicer naše vlade govorijo že več kot desetletje, zdaj posvaril minister.

Domača stroka pa že dolgo opozarja nasprotno: da je prav odlašanje z odločitvijo, ali bo država gradila drugi tir ali ne, slabo za vse.

Najslabše pa je, da tu niso več jasne niti osnove. Neverjetno, a smo pri dilemi, če je prej kokoš ali jajce. Na ministrstvu dvomijo, da bo Luki uspelo pridobiti dovolj tovora, da bo napolnila drugi tir. Domača stroka pa opozarja, da ne moremo pričakovati, da bo tovor naraščal, če ne bo sodobne železnice, da bi ga prepeljali. Po sedanji muzejski progi, ki jo ustavi vsaka večja skala s Kraškega roba, ga gotovo ne bodo. Zato ne preseneča, da so v Luki začeli razmišljati o alternativnih poteh, celo o bogokletni možnosti, da bi gradili tir Koper-Trst. A minister ideje ne podpira. Bomo videli.

Še bolj zanimivo pa bo videti, ali drži, da si politika z vsem skupaj le pripravlja teren za prodajo Luke, kot trdijo nekateri. V študiji OECD namreč ne gre prezreti navijanja za vstop tujih terminalistov v pristanišče.


Preberite še


Najbolj brano