Most naj poveže

Direkcija za infrastrukturo je skupaj s svojimi projektanti narisala in že izbrala izvajalca za nadomestni most čez Sočo, kakršnega Mostarji ne marajo. Na zboru občanov pred dvema dnevoma so ga s tajnim glasovanjem odločno zavrnili.

Z več modrosti, občutka za projektiranje v občutljivem okolju in komuniciranjem bi se zdajšnjemu zapletu lahko izognili. Ta zgodba je ponovno opozorilo, da je pri umeščanju objektov v okolje treba imeti v mislih tudi ljudi, ne zgolj zakonskih omejitev in smernic. V primeru mosta na Mostu čez Sočo je ena pomembnejših zagotavljanje večje pretočnosti. Prav zaradi nje so sprojektirali most praktično brez oboka, ki je na današnjem mostu prepoznavna kulturno-zgodovinska in krajinska veduta.

Zdaj je čas za strpno sodelovanje med državo, občino, domačini in stroko v iskanju rešitve brez večjega zamika gradnje, ker Mostarji bolj trden most z državno cesto potrebujejo. Do nič krivih domačinov ne bi bilo pošteno, če bi DRSI dvignil roke, rekoč, pa si ga sami narišite, toda v tem primeru ga več kot tri leta ne bo. Ne bi bilo sprejemljivo, da bi jih obremenili še s tem, da bi jim čez leto ali dve ob mostu postavili semaforje za enosmerni promet. Vztrajanje na poziciji vzemi ali pusti ni prava pot.

Pomembno vlogo naj odigra občina, ki je bila, kot kaže, pri tem mostu površna. S člankom v Primorskih novicah smo že poleti opozarjali, da bo takšen most, kot ga načrtujejo, lahko problematičen. Nič pomembnega se ni zgodilo. Težko si je predstavljati, da so menili, da bodo Mostarjem podtaknili kar en premostitveni objekt - in to v kraju, ki se po mostu imenuje.

Morda bi se domačini lahko prej oglasili. Kot pravijo, so zaupali stroki.

Ne sme biti prepozno. Če jih je most ločil, naj jih zdaj poveže v kompromisu. Ta šola pa naj bo v ponoven poduk, da ni prostora za aroganco in da morata država in občina prisluhniti občanom.


Preberite še


Najbolj brano