Mercedesi 10 km/h

Minister Gašperšič je včeraj priznal, da je drugi tir februarja v zadnjem trenutku prijavil v Bruselj, zato da ne bi doživel pogroma doma. To pomeni, da je s prijavo reševal predvsem svoj stolček. Presojevalcem na evropski komisiji, ki so na odprtem razpisu na mizo dobili 700 projektov, ni bilo težko izločiti takega, ki stavi na javno-zasebno partnerstvo, a zasebnega partnerja še nima.

Da bo tako, so že pred prijavo opozarjali številni ekonomisti in logisti. Smo pač poskusili, je včeraj skomignil minister.

Izvis drugega tira tako ni bil prav nobeno presenečenje.

Zdaj je vprašanje predvsem, kako naprej. Ideja o financiranju z javno-zasebnim partnerstvom, na katerem gradi ministrstvo, se izkazuje kot logistični kavelj 22. Dokler ne najde zasebnega investitorja, je malo možnosti, da bi mu evropska komisija potrdila projekt, po drugi strani pa bi zasebnega partnerja laže privabili, če bi že imeli zagotovljeno sofinanciranje z evropskim denarjem.

Že drži, da ministrstvo skupaj s strokovnjaki OECD pripravlja možne modele takšnega javno-zasebnega partnerstva, to bo Gašperšič najprej predstavil vladi, sledilo naj bi preverjanje interesa pri možnih partnerjih in potem še javni razpis za izbor. Še precej megle, torej. Jasno je samo, da bodo v Bruslju medtem zaprli tako drugi kot prihodnje leto še tretji razpis za sofinanciranje.

Tako da … 60 odstotkov vsega pretovorjenega blaga bo šlo iz Luke Koper na Kraški rob še dolgo po enem zastarelem tiru in naprej po progi, ki od lanskega februarskega žleda še vedno ni v celoti popravljena in elektrificirana.

Luki je, denimo, ravno uspelo zmagati na mednarodnem razpisu in pridobiti pretovor mercedesovih vozil, za kar so si dolgo prizadevali. Kar predstavljamo si prestižne mercedese serije S AMG, vredne tudi po 350 tisočakov, na vagonih z dizelko spredaj sopihati po muzejski progi proti Pivki deset kilometrov na uro.


Preberite še


Najbolj brano