Krivo je vreme

Martinovanjsko in politično obarvanim razpravam minulega konca tedna so se včeraj neizbežno pridružile še vremenske. Če se je kdo še v soboto hudomušno nasmihal napovedim slovenskih meteorologov, ki so opozarjali na burjo in sneg do nižin, včeraj marsikomu ni bilo več do šale.

Primorska avtocesta je bila zaradi zdrsa tovornih vozil spet skoraj pet ur zaprta, močan veter, nalivi in zameti so na Primorskem in tudi drugod po Sloveniji povzročali številne nevšečnosti. A če v takšnih vremenskih razmerah še lahko vzamemo v zakup poplave, polomljena drevesa in prekinjeno dobavo električne energije, je kot “normalno” težko sprejeti dejstvo, da se prav vsako leto pojavijo iste težave v prometu.

Isti scenariji, isti izgovori. Promet se ustavi, vozniki stojijo v kolonah zaradi zdrsa tovornih vozil. Dars ni kriv, policija ni kriva, tovornjakarji niso krivi, vozniki, ki se na pot kljub vsem opozorilom odpravijo z letnimi pnevmatikami, niso krivi.

Torej je krivo vreme. Ja, to bo. Tako kot je v Vipavski dolini očitno burja kriva za to, da v novih šolah podstavljajo plastična vedra in cunje pod okenske police, okrog katerih v učilnice na severni in vzhodni fasadi stavb ob vsaki močnejši “pišoti” zamaka. In ne samo ob oknih. Mokre so stene, stropovi in celo podovi. Iskanje vzrokov še ni pripeljalo do jasnega odgovora, ker najpogosteje ostanejo neznanka. Če niso kriva okna, so kriva tesnila, če ni to, je slab spoj med zidom in okenskim okvirom. Ko tudi to ni razlog, je kriva fasada ... in kdo bi odpiral celo fasado in dokazoval, da ni slaba.

Termokamere ne pokažejo nič posebnega, projektanti ne najdejo vzroka, izvajalci vztrajajo, da je bilo delo kakovostno opravljeno in da materiali ustrezajo vsem standardom. Iskanje krivca postane brezpredmetno.

A če razlogov ni mogoče najti niti v zakonodaji, ki naročnika sili v izbiro najnižje ponudbe, pa naj stane, kolikor hoče, potem je odgovor le eden: krivo je vreme.


Preberite še


Najbolj brano