Kratkovidni

Pristanišče je bilo zadnjih 48 ur brez železniške povezave z zaledjem. Tako bo vsak vikend še mesec dni, da bodo Slovenske železnice obnovile dva kilometra proge pri Hrastovljah. Delo poteka po etapah, saj je treba vsak ponedeljek zvečer na nove tire spustiti vlake. In potem ves tovor, ki se je nabral med popolno zaporo, prepeljati v petih dneh - do nove popolne zapore.

Ni kaj, to je zahteven zalogaj tako za gradbince kot za Luko, SŽ in vse, ki morajo kupcem v roku dostaviti blago. A tokrat gre le prva dva kilometra, v prihodnjih letih se obeta še več podobnih zapor.

Naj torej povzamemo realnost na tiru: obstoječa železniška proga med Koprom in Prešnico je dolga 31 kilometrov, od tega pa je 20 kilometrov, torej dve tretjini proge, tako dotrajane, da jo je treba praktično zgraditi na novo.

Zdaj se že ponavljamo, a vendarle se ob ogledu gradbišča spet sprašujemo: kako lahko zdrži ocena, da drugega tira ne potrebujemo še 30 ali 40 let, kot je lani septembra izjavil takrat še bodoči minister za infrastrukturo, in kako se lahko na ministrstvu s študijami in brez njih še danes trudijo dokazati, da drugi tir ekonomsko ni upravičen.

Zgodovina - in politika - se ponavlja. Zgornje izjave politikov so namreč zelo podobne tistim izpred 50 let, ko je tedanje republiško vodstvo nasprotovalo gradnji sedanje železnice iz Kopra do Prešnice z enakimi kratkovidnimi argumenti: da ni ekonomsko upravičena, da ne bo dovolj tovora in da je iz pristanišča bolje graditi sodobne ceste.

Te dni se na vhodu v Mediteran ponuja primerjava, ki boljša ne bi mogla biti. Egipčani so izkopali še en Sueški kanal. Ne le zato, da bo šlo skozenj več ladij in bodo pobrali več pristojbin, ampak tudi zato, da bodo ob novem kanalu gradili pristanišča in logistiko.

Tako kot ima Egipt srečo, da leži tam, kjer se Rdeče morje najbolj približa Mediteranu, ima Slovenija srečo, da se ravno tu Jadran najbolj zajeda v Evropo. To bi lahko bil trenutek, ko bi uvideli, da je drugi tir v resnici podaljšek Sueškega kanala. A ne, mi bomo še naprej kratkovidni.


Preberite še


Najbolj brano