Korak naprej

Prepišna “Wajdušna” je po različnih, bolj in manj uspešnih poskusih in strategijah o razvoju turizma v preteklosti dobila prvo inbound turistično agencijo, ki se ukvarja s privabljanjem turistov v Vipavsko dolino. Da se samo z lepimi besedami, strategijami in zavistnimi pogledi v trenutno najbližjo top turistično destinacijo, Goriška brda, turizem ne bo razvil, je postalo jasno skupini mladih in odločnih zanesenjakov. Ti se niso predali malodušju in čakanju na to, da bo vse postorila lokalna skupnost ali že kdo tretji, ampak so v praksi dokazali, da je edina logična in uspešna pot v sodelovanju javnega in zasebnega sektorja. Lokalna skupnost naj ustvari pogoje za razvoj turizma z vlaganji v turistično infrastrukturo, vsebino in podjetniško pobudo pa mora prevzeti zasebni sektor. Potrebne so hitre in učinkovite poteze, brez okostenelih struktur, ki ne morejo slediti hitrim spremembam. Če se je v preteklosti govorilo predvsem o tem, da se turisti skozi Vipavsko dolino vozijo v turistično bolj prepoznavne destinacije, jo gostje zdaj vse bolj množično obiskujejo, rekordne številke pa presenečajo celo turistične delavce. In res, gostje imajo tu kaj videti, okušati in doživeti.

Od tu naprej se zgodba ponuja kar sama, ne samo ena, vse polno jih je v Vipavski dolini. Ključno pri vsem pa je, da jih morajo kot take najprej prepoznati domačini. In kar je še pomembneje, kdorkoli želi resno zastaviti razvoj turizma, se mora jasno zavedati, da mora ta najprej ustvarjati vrednost za ljudi, ki tu živijo in delajo. Šele v takšnem vzdušju bo lahko destinacija ponudila obiskovalcem tisto nekaj več, kar ji bo dvignilo ceno in ugled.

Upati je, da so prvi zametki destinacijskega turizma, kot si ga je zamislila skupina, ki stoji za projektom Wajdušna, korak v pravo smer. Za to jim niti ni bilo treba znova odkriti Amerike, le potrkati na vrata ponudnikov, ki so bili doslej prepuščeni vsak sebi, lastni iznajdljivosti in inovativnosti.


Preberite še


Najbolj brano