Kanin naj povezuje

Zmotno je razmišljanje, da zaprta cesta prek Predela in dve leti zaprto kaninsko smučišče povzročata škodo samo na slovenski oziroma bovški strani. Tudi na italijanski jo. Zato je pomembno, da politika na obeh straneh meje išče skupne rešitve.

Zgodba z zaprtim Predelom je absurdna, kot je nerazumljiva zgodba z zaprtim Vršičem zaradi nekaj centimetrov snega. Cesta je osnovna žila, brez nje ni gospodarstva in ni turizma. Naj gredo odgovorni na študijski izlet v Alpe in takoj bodo ugotovili, da so v tujini na cestah, ki so pomembne za mednarodni promet in za turizem, že v daljni preteklosti zgradili predore ali pa galerije. Oba, Vršič in Predel, potrebujeta predor. Žal se pri nas gremo s predori vesoljsko znanost, gradijo jih dalj časa, kot so jih pred sto leti. Bovčani ne bodo odnehali vsaj pri predoru pod Vršičem, pri predoru pod Predelom pa je upati, da se bodo povezali z italijanskimi somišljeniki.

Na italijanski strani z upanjem sledijo akciji v povezavi s ponovnim odprtjem slovenskega kaninskega smučišča. Zaprto smučišče pogubno vpliva na italijansko smučišče Sella Nevea. Obiskovalci ne krožijo več. Naša edina prekomejna smučarska turistična destinacija je lahko zanimiva samo s Kaninom na sončni in senčni strani hriba. Kot polizdelek ne more delovati.

Na italijanski strani so že pred leti vložili 35 milijonov evrov v novo dostavno žičnico in v povezovalno nihalno žičnico v pričakovanju, da bomo smučišče posodobili tudi na slovenski strani. Tega nismo naredili, nasprotno, šlo je v stečaj ... Če naj bi ga ponovno obudili in bili konkurenčni, še zdaleč ne bo dovolj tri milijone evrov obljubljenega državnega denarja za popravilo dostavne žičnice, treba bo najti še vsaj 40 milijonov za prenovo celotnega sistema.

Slovenija in Italija imata ob severozahodni meji veliko skupnih demografskih težav in turističnih izzivov. Snovanje skupnih projektov je nujno, za kar bodo iskali denar EU.


Preberite še


Najbolj brano