Istra testira Ljubljano

Koprska in izolska občina sta obalno cesto v upravljanje dobili 18. junija. V tistih dneh je koprski župan Boris Popovič v pogovoru napovedal, da razmišljajo o uvedbi enosmernega prometa na obalni cesti. Kakšen dan zatem nam je to potrdil še njegov izolski kolega Igor Kolenc.

Včeraj, manj kot mesec kasneje, sta sklicala tiskovno konferenco in razmišljanja dodatno podkrepila. Pravzaprav sta jih predstavila kot neizbežno dejstvo, če država ne bo uvedla lokalne vinjete, za kar si sama prizadevata. In, da ne bo pomote, z lokalno vinjeto bi samo dopolnili zdajšnji sistem cestninjenja, takšna vinjeta pa bi veljala tudi na drugih koncih Slovenije, ne samo v Istri.

Do včeraj je torej vse potekalo gladko in hitro. Kaj pa zdaj? Glede vinjete bi morala najprej prepričati infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča. Ker pa imata iz epizode s snovanjem drugega železniškega tira z njim slabe izkušnje, raje stavita na predsednika vlade Mira Cerarja. Pa se bo ta ob vseh težavah, ki jih ima z vlado, koalicijo in lastno stranko, res ukvarjal še z lokalno vinjeto?

Če se ne bo, bodo v Istri uvedli enosmerni promet na obalni cesti, vsaj na odseku med Moletom in avtokampom Jadranka. Mnogi temu ne verjamejo, češ, župana si bosta v zadnjem hipu premislila, toda sama sta trdno odločena. V prid njuni logiki govori tudi upad prometa na obalni cesti - za 70 odstotkov po odprtju predora Markovec. Sliši se smiselno, da bi dopoldne spuščali promet proti Kopru, popoldne pa proti Izoli in Piranu. Večina prometa že zdaj teče tako. A kaj, ko življenje ni vselej predvidljivo! Dogajajo se zaprtja predorov, prometne nesreče in tudi zimske poledice na strmem Markovcu, kjer je, ne nazadnje, tudi bolnišnica.

Morda pa predstavlja zamisel o lokalni vinjeti test, ali Ljubljana sploh posluša obrobje. To ji zdaj predlaga tudi novo, krajšo in cenejšo traso hitre ceste do Dragonje. A to je že druga zgodba.


Preberite še


Najbolj brano