Imperativ “tretji tir”

Boljšega prevoza si ne bi mogli želeti. Tista nagibna kompozicija je bila skoraj nova, sedeži ne prepojeni z znojem ne prašni. Na voljo je bil bar, WC pa je bil čeden. ICS, kot se ta vrsta vlaka imenuje pri nas, sicer nikdar ni dosegel največje hitrosti, a ni povsod ustavljal. Pot od Benetk do Ljubljane je minila dokaj hitro, ni bila draga, pa še prostora ni manjkalo.

Slednje pa je odličen izgovor, če ne tudi razlog, da te povezave med Slovenijo in Italije ni več, kot je dolgo ni med Goricama. In da uvedbo vlaka do Opčin prodajo za dosežek. Potnikov je preprosto malo in če jih ni, linije usihajo. Pri tovoru takega problema ni, a nemara bi ga po tirih lahko prepeljali dosti več.

Toda če naj se to zgodi in če naj se potniki vrnejo, ni dovolj posodobiti košček katere proge in se dati posneti v derezini. Ni dovolj upokojiti starih motornih vlakov, tlakovati dveh peronov, jih opremiti z ekrani, v vlakih za Bohinj narediti prostor za kolesa. In prav tako ne bi bilo dovolj, če bi pot teh vlakov podaljšali do Gorice, uvedli nove za Italijo, zgradili dva loka med progami v Šempetru in Štandrežu, pa drugi tir do naše luke.

Da ne bo pomote: našteto je vredno delati. Težava je, da imamo vse prilagojeno prometu po cesti. In je razmišljanje tako kratkovidno, uničujoče za naš zrak: češ da nam denar za avtoceste vračajo tovornjakarji, ki bodo kmalu prihajali iz Vladivostoka in Ranguna, in bi jim pot čez pol države celo olajšali s tretjim pasom. Bravo!

Če bomo delali le nove ceste, izdatno podpirali udobje avta, pustili prosto pot tovornjakom, namesto da bi jim jo strogo omejevali, se bomo vse bolj dušili v izpuhih, železnice pa bodo ostale zastarele in nekonkurenčne. Iz Ljubljane do Benetk bo vlak, ki naj bi ga obudili, poleti nemara vozil turiste. Toda, a bodo potniki tudi pozimi? Pri roki bo spet izgovor, da se ne izplača, kot da ni vredno graditi veznih lokov ali spraviti tovora na železnico.

Nič ne bo bistveno drugače, dokler tretji pasovi na avtocestah ne bodo več veljali za imperativ in bodo to vlogo prevzeli “tretji tiri” na železnicah.


Preberite še


Najbolj brano