Drugi “beli” tir

Že besedica “beli” v naslovu opozarja, da tokrat beseda ne bo tekla o drugem tiru v koprsko pristanišče, a tudi smučišče Kanin krvavo potrebuje nekakšen drugi tir. To je servisna cesta za vsakoletna vzdrževalna dela, in to vse do 2200 metrov visoko ležeče zgornje postaje žičnice. Prav s tem podvigom se te dni med drevesi, skalami in prepadi ukvarjajo delavci spodnjeidrijskega podjetja Kaskader s kooperanti. Glede na to, da je smučišče staro že več kot 40 let, bi takšna cesta morala biti zgrajena že zdavnaj! Žal ta napaka ni bila edina, ki so jo zagrešili načrtovalci in upravljavci našega najbolj atraktivnega in edinega visokogorskega smučišča.

Ljudje, ki vodijo novo rojstvo Kanina, so se iz napak veliko naučili. Cesta, upajmo, odpira ne le pot v ponovni zagon smučišča, temveč v njegov pravi razcvet. Narejena bo namreč tako, da bo odlično služila tudi morebitnim novim investitorjem. Dotrajane naprave in infrastrukturo bo namreč mogoče zamenjati ob pomoči cenovno dostopnih cestnih prevozov. Helikopter je le dobrodošel (drag) pripomoček, ne more pa biti podlaga transporta in vzdrževanja sistema. Cesta bo pocenila in poenostavila tekoče poletno vzdrževanje, olajšala bo reševalne akcije, odprla pa bo še nove možnosti za pohodništvo in predvsem za gorsko kolesarjenje na pobočju s 1800 m višinske razlike. Prav to dejavnost poleti uspešno tržijo uveljavljena smučišča za našo zahodno mejo. Vlaganja v visokogorska smučišča so pač draga, zato morajo biti za goste zanimiva vse mesece v letu.

Kanin bo s pomočjo ceste kmalu obnovljen, a na 40 let starih temeljih ne bo dolgo zdržal. Sodobnejša dostavna žičnica, zamenjava ostarelih sedežnic, dodatna poravnava in zasneževanje prog ter ureditev poligona za neizkušene smučarje so prednostne želje. Vse to se skoraj gotovo ne bo uresničilo v kratkem, a prav cesta omogoča male izboljšave - iz sezone v sezono, tovornjak za tovornjakom. Le promet se ne sme ustaviti.


Preberite še


Najbolj brano