“Mejd in čajna”

Made in China je napis, ki pri marsikaterem potrošniku ne vzbuja zaupanja. Je sinonim za izdelke nižje kakovosti, izkoriščanje delovne sile in še kaj, v bistvu pa gre za globoko zakoreninjen predsodek. Večina izdelkov s kitajskim poreklom namreč prav dobro služi svojemu namenu. Kdor hoče nekaj več, mora pač nekoliko globlje seči v žep, pri čemer tudi napis made in Italy ali made in France še ne zagotavlja nujno in bistveno boljše kakovosti.

Prav v globini žepa dandanes tiči zajec. Marsikdo je prisiljen še kako tehtno premisliti, koliko bo plačal za določen izdelek, blago ali storitev, kitajski trgovci pa so v tem očitno zavohali tržno nišo, saj zadnje čase osvajajo tudi slovensko tržišče.

V začetku januarja bo v prvem nadstropju novogoriške trgovske hiše, ki je bila pred poplavo nakupovalnih središč glavni trgovski center v mestu, na 700 kvadratnih metrih zaživela trgovina z raznovrstnimi izdelki, izdelanimi pretežno na Kitajskem. V Ljubljani, Kamniku in Mariboru, pa tudi v Sežani, Kopru, Postojni in verjetno še kje so kitajske trgovine v zadnjem času postale realnost.

Kar se zgoraj omenjenih predsodkov tiče, velja opozoriti na to, da bi tisti, ki jih prisotnost Kitajcev zaradi takega ali drugačnega razloga moti, v primeru prihoda kakšnega trgovca z zahoda zadovoljno kimali z glavami. Obi , Hofer, Spar, Deichmann, H&M, DM ... Te trgovce dojemamo kot dodano vrednost, kot obogatitev ponudbe, možnost večje izbire. Tudi kitajski Happy Shopping, ki bo zaživel v Trgovski hiši, bo marsikomu ponudil nove možnosti, nove izdelke, dodaten izbor.

Marsikateri Novogoričan je že do zdaj nekatere izdelke kupoval čez mejo, kjer so kitajski trgovci prisotni že nekaj časa v nekdanjem nakupovalnem središču Smart, manjših prodajalnah in na tržnici. Če imajo kitajski poslovneži, za razliko od številnih naših, denar za investiranje, jim tega ne gre zameriti. Že dolgo namreč živimo v svetu, kjer je denar edini vladar.

#287-kitajci


Preberite še


Najbolj brano