Zgodba o tangu in še čem

Tango festival, minuli vikend, 11. po vrsti, je v petek z Ars tangom in zvenečima gostoma - violinistom Stefanom Milenkovićem in harmonikarjem Markom Hatlakom - navdušil občinstvo. Odlično nadaljevanje s Flamenco triom in Katjo Šulc z znanimi glasbeniki je žal minilo ob prgišču poslušalcev.

 Foto: Saša Dragoš
Foto: Saša Dragoš

IDRIJA> Denarna stiska je 11. Tango festival potisnila pod okrilje grajskih večerov in JSKD, a postregla z odličnim programom. Sloviti srbski violinist Stefan Milenković in domači koncertni harmonikar Marko Hatlak, ki sta nastopila z Ars tangom, sta v soboto navdušila polno zasedeno dvorišče gradu. Žal se je za sobotno odlično nadaljevanje ogrelo le prgišče ljudi.

Zamudili so glasbeno-pevsko poslastico. Kitarist Vito Marenče, bobnar Nino Mureškić in plesalka Ana Pandur so postregli s temperamentim mojstrstvom in peščici poslušalcev pričarali duha v teh dneh, po skupni uvrstitvi Almadena in Idrije med svetovno dediščino, še kako bližnje Španije. Pevka Katja Šulc z imenitnimi slovenskimi glasbeniki (Jelena Ždrale, Nino de Gleria in Drago Ivanuša) pa se je čutno sprehodila skozi avtorsko uglasbene pesmi Mile Kačič in tange iz bližnjih logov.

“Žal mi je, da ljudje niso prepoznali kakovosti, ki sta jo obetala oba sobotna sestava,” je imel zelo prav nekoliko nejevoljni organizator festivala Boštjan Peternelj. Navkljub razočaranju bo s festivalom vztrajal.

Odsotni publiki je očitno še vedno odmevala v ušesih Buenos Aires Maria, s katero so se Ars tango, zveneča gosta Stefan Milenković in Marko Hatlak, plesalca Uroš Andič in Mateja Juvan, tenorist Primož Vidovič in sopranistka Ana Delin, večer prej skušali posloviti od nje, a jih je ta z navdušenjem priklicala nazaj na oder v novo improvizirano tango zabavo s Hatlakovim pevskim vložkom.

Sproščeno sta z odra delovala tudi njihova celotna pripoved o tangu in Milenkovićevo animiranje publike. Kakopak je bila skrbno naštudirana, saj gre za poglobljen projekt čim prist-nejšega sprehoda skozi razvoj tanga. Od tistega izvirnega starega, ki je bil kot glasba, druženje, čutno prežemanje in ples spočet na urugvajskih in argentinskih bordelskih milongah, do novega tanga, ki ga je na koncertne odre povzdignil mojster Astor Piazzola.

Če je slednji še kot študenta prevzel Hatlaka, se je čudežni “deček”, že dolgo svetovno znani violinist Milenković, raje vrtel v ritmih tanga. Tudi v zgodbi o njem se je v petek s plesalko iz publike zavrtel kot pravi tangueros. Skupaj s Hatlakom pa je dokazal, da violina in harmonika v rokah dveh mojstrov zlahka pričarata vso poetičnost in strast te glasbe, njeno filozofijo upora, upanja in ustvarjalnosti sočasno.

Vse do Piazzolove tango opere o buenosaireški Mariji, ki je bila na idrijskih festivalih izvedena že nič kolikokrat. Vedno, kakopak tudi v sobotni različici slovitih izvajalcev, v brezmejno navdušenje občinstva.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano