Zatočišče sodobne glasbe

Mednarodni festival sodobne glasbe Kogojevi dnevi je prejel Listino Julija Betetta, najvišje glasbeno stanovsko priznanje, ki ga podeljuje Društvo glasbenih umetnikov Slovenije.

Ekipa, ki že 35 let pripravlja Kogojeve dneve: poslovna tajnica Ljudmila Zimic, umetniški vodja Anton Nanut ter (prvi z desne) predsednik sveta festivala Peter Blažej. Ob njih kanalski župan Andrej Maffi. Foto: Klavdija Figelj
Ekipa, ki že 35 let pripravlja Kogojeve dneve: poslovna tajnica Ljudmila Zimic, umetniški vodja Anton Nanut ter (prvi z desne) predsednik sveta festivala Peter Blažej. Ob njih kanalski župan Andrej Maffi. Foto: Klavdija Figelj

KANAL >Seveda smo bili te nagrade izredno veseli, saj gre za pomembno stanovsko priznanje in za priznanje našemu 35 letnemu delu. Festival Kogojevi dnevi je namreč pri nas edini festival na področju sodobne glasbe z resno programsko shemo,” je v imenu celotne ekipe festivala, ki jo že od vsega začetka sestavljajo maestro Anton Nanut, Peter Blažej in Ljudmila Zimic, dejala Zimičeva. V utemeljitev nagrade, ki nosi ime po slovenskem opernem pevcu, rektorju ljubljanske Akademije za glasbo, Prešernovem nagrajencu Juliju Betettu (1885-1903), so zapisali, da je gre za izredno pomemben in opazen glasbeni festival, ki ga že od leta 1980 na temeljih prostovoljstva prireja Prosvetno društvo Soča. Nastal je na pobudo skladatelja, profesorja, publicista in organizatorja Marijana Gabrijelčiča in s sodelovanjem maestra Antona Nanuta, ki je že od samega začetka predsednik programskega sveta in umetniški vodja festivala.

“Poslanstvo festivala je v 34 letih ohranilo osrednji credo: razširjanje poznavanja glasbe Marija Kogoja med domačim poslušalstvom, promocija sodobne glasbe tako v smislu izvedb novitet kot tudi izvajanje skladb sodobnikov, s posebnim poudarkom na slovenski skladateljski ustvarjalnosti,” so zapisali v utemeljitev in dodali, da so se osredotočali na gostovanja zlasti najvidnejših slovenskih izvajalcev in dajali možnosti koncertiranja obetavnim glasbenikom na začetku glasbene kariere. Festivalu so pripisali pomen tudi v obmejnem prostoru, bil naj bi pomembna protiutež slovenskemu glasbenemu snovanju z gostovanji tujih umetnikov iz sosednje Italije in tudi od drugod. Festival je kot eden odmevnejših pri nas v svojem tretjem desetletju delovanja ohranil kontinuiteto vrhunske glasbene ponudbe in, kot pišejo, že zdavnaj prerasel okvire lokalnega interesa.

V splošnem Kogojevi dnevi, ki poleg koncertov ponujajo tudi likovne razstave in druge kulturne prireditve, uspešno ohranjajo pomembno glasbeno izobraževalno vlogo v Sloveniji. “Domačini in gostje z veseljem sprejemajo Kogojevo zapuščino, ki je v tem času, zaradi svoje prefinjene zvočne slike in sporočilnosti, postala med poslušalci priljubljena. Kanal ob Soči pa še vedno simbolizira zatočišče, center širjenja in promocije glasbe sodobnih skladateljev,” so še zapisali v Društvu glasbenih umetnikov Slovenije.

KLAVDIJA FIGELJ


Najbolj brano