Začetek v ritmu tanga

Na letošnjem že 24. festivalu srednje in vzhodnoevropske kinematografije Trieste film festival (Tržaški filmski festival), ki se začenja v četrtek, trajal pa bo do prihodnje srede, 23. januarja, bo slovenska filmska ustvarjalnost skromno, a kakovostna zastopana.

Slavoj Žižek v filmu Perverznežev vodnik po ideologiji režiserke Sophie Fiennes
Slavoj Žižek v filmu Perverznežev vodnik po ideologiji režiserke Sophie Fiennes 

TRST > Že prvi dan, takoj po otvoritvenem filmu Il viaggio della signorina Vila (Potovanje gospodične Vila) italijanske režiserke Elisabette Sgarbi, bo na sporedu igrani celovečerec Vaje v objemu slovenskega režiserja Metoda Pevca. Pevec je lani v Trstu za svoje Aleksandrinke prejel prvo nagrado v konkurenci dokumentarcev. V sekciji lokalne filmske produkcije Zone di cinema bodo predvajali Archeo Jana Cvitkoviča, kot film-ski posladek pa mu bo sledil še Making Archeo films Ivana Gergoleta, kratek film o nastajanju Cvitkovičevega filma.

Kot poseben gost letošnjega festivala je napovedan italijanski režiser Giuseppe Tornatore, ki naj bi se v torek, 22. januarja v gledališču Miela srečal z občinstvom. Takoj po pogovoru bodo predvajali njegov zadnji film La migliore offerta (Najboljša ponudba), ki so ga deloma posneli tudi v Trstu.

Tretja filmska stvaritev, posredno povezana s Slovenijo, pa je dokumentarni film Perverznežev vodnik po ideologiji režiserke Sophie Fiennes, v katerem se slovenski filozof Slavoj Žižek sprašuje o povezavah med psihoanalizo, ideologijo in filmom. Film so vključili v sekcijo posebnih dogodkov festivala (Eventi speciali), predvajali pa ga bodo v soboto, 19. januarja v gledališču Miela.

Letos se bo Trieste film festival dogajal na dveh lokacijah: v tradicionalni, jedrni - v gledališču Miela -, in v Tripcovichevi dvorani blizu glavne železniške postaje. Festival je tako rešil enega najtežjih problemov - vprašanje sorazmerno velike in reprezentativne kinodvorane, ki bi lahko sprejela večje število gledalcev. Ko so festival pred leti “izgnali” iz kinematografa Excelsior (saj novi lastniki so ga zaprli), je našel zatočišče v sicer uglednem, a občutno premajhnem gledališču Miela. Festivalu je na pomoč priskočil tržaški župan Roberto Cosolini, ki je z Gledališčem Verdi dosegel dogovor o souporabi Tripcovicheve dvorane.

Predsednica festivala Annamaria Percavassi je rešitev prostorskega problema festivala pospremila z upanjem o morebitnih bodočih sinergijah med filmom in gledališčem. Prav v Pevčevem uvodnem festivalskem filmu Vaje v objemu je zaznala zametek te sinergije, saj se filmska zgodba vrti v ritmu tanga. “Pevčev film je nenačrtovan poklon Carlosu Sauri, režiserju Bizetove Carmen, ki jo bodo prav na začetku februarja uprizorili v gledališču Verdi,” je še dejala Percavassijeva.

Med posebne festivalske dogodke sodita tudi predvajanje filma Dina RisijaIl sorpasso (Prehitevanje) ob 50. obletnici njegovega nastanka, in projekcija celovečerca Terra di nessuno (Nikogaršnja zemlja, režija Mario Baffico, 1939). S slednjim se bodo na festivalu spomnili 100. obletnice rojstva tržaške igralke Laure Solari.

V konkurenci dolgometražnih filmov velja izpostaviti zlasti Klip prvenec srbske režiserke Maje Miloš (ki smo ga v Sloveniji imeli priložnost videti na lanskem Liffu v Ljubljani) in V megli ruskega režiserja Sergeja Loznice.

ROBERT ŠKRLJ


Najbolj brano