Vrzel v drugem krogu

V majhni zasebni in na novo odprti galeriji Arti Art Show Room v Gorici razstavlja Nina Bric, ki živi med Novo Gorico in Ljubljano. Predstavlja se z nekaterimi starejšimi deli, pa tudi z novimi podobami na ogledalu.

 Arti Art Show Room v ulici  Capuccini  v Gorici  Foto: Klavdija Figelj
Arti Art Show Room v ulici Capuccini v Gorici  Foto: Klavdija Figelj

GORICA > Arti Art Show Room na ulici Capuccini 3 je nov prostor, v katerem nameravajo med drugim predstavljati tudi ustvarjalce, ki delajo na obeh straneh nekdanje meje, in prostor, kjer gostiteljica Astrid Pesarino slovenske obiskovalce nagovori v angleščini. “Želimo, da ta prostor postane pletišče novih razsežnostnih odprtij in dialogov umetnikov ob meji,” je dejala Tržačanka Pesarinova, ki je skupaj z Goričanom Stefanom Bisacchijem že pred časom ustanovila literarno agencijo Tempi irregolari, v želji, da bi se preizkusila v vlogi kulturnih posrednikov in ustvarila mostove med evropskimi književnostmi in založbami.

Literarna zgodovinarka Tatjana Rojc je Nino Bric (1984) predstavila kot avtorico, ki “z mladostnim žarom podoživlja in doživlja znotraj sebe predelane izzive sveta, v katerem raste in se razvija, ter tako postavlja celotno dimenzijo v nekakšen polisistem usklajevanja stremljenja in potencialov.” Nekateri elementi, nadaljuje Rojčeva, so očitno opredeljeni od mladostnega kaosa, drugi od konkretnosti, sanjska dimenzija pa se nikoli ne odlepi od zavesti tukaj in zdaj, od družbe, s katero se umetnica spopada s povsem svojskim, izvirnim pristopom. Eksplicitno in pogumno, brez dlake na jeziku.

Nina Bric, diplomantka likovne pedagogike na ljubljanski Pedagoški akademiji, se je v Sloveniji že nekajkrat samostojno predstavila, nazadnje smo njena dela videli septembra lani v ateljeju ter ob delih kiparja Negovana Nemca v Biljah. Ustvarja v sliki, stripu, skulpturi in drugih uporabnih umetnostnih zvrsteh. Gibalo njenega ustvarjanja je kritika doslej opredelila kot kontradiktorno, saj simbole nedolžnega otroškega sveta z deformacijo telesa predrugači v nosilce groze, strahu in negotovosti. Sprva njene podobe delujejo otroško barvito, nedolžno, a že v drugem krogu naletimo na vrzel, ki jo moramo začeti iskati v sebi, da se zgodi transfer z upodobljeno podobo. Nova dela, podobe na ogledalu v malem formatu, pomenijo v tem smislu korak naprej. In vpogled v njeno pop artistično in psihoanalitično delavnico, v katero redno vstopa tudi humor.

KLAVDIJA FIGELJ


Najbolj brano