Vesne ljubijo mlade

Na 15. Festivalu slovenskega filma je vesno za najboljši film prejel celovečerni prvenec Slobodana Maksimovića Hvala za Sunderland. Maksimovićeva ekipa se lahko pohvali še s tremi vesnami: za montažo (Jurij Moškon, Milan Milošević), Branko Đurić za najboljšo moško stransko vlogo, Gregor Baković pa si vesno za najboljšo glavno moško vlogo deli z Urošem Fürstom za Vaje v objemu Metoda Pevca.

 Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Foto: Tomaž Primožič/Fpa

PORTOROŽ>Hvala za Sunderland je bizarna, satirična komedija o proletarcu Johanu, ki ga povozita kapitalizem in njegova draga. Še zadnje upe o boljšem življenju pa pokopa srečanje z Brankom Đurićem v vlogi sleparja Zlatka, ki mu obljubi bajen dobiček z vlaganjem denarja na azijske trge. Končni udarec o nesmiselnosti življenja mu zada časopisni članek, ki govori o puhloglavi povzpetniški pevki, ki jo silno utrujajo snemanja, kosila in sprehodi s psom.

Letošnja bera celovečercev po besedah predstavnika strokovne žirije, režiserja, producenta in scenarista Mitje Okorna ni ponudila presežka. “Z bolečino v srcu smo ugotovili, da so bili štirje glavni favoriti približno enaki in v lepem povprečju 6,5 od 10,” je dejal za STA. “Imamo dobre ekipe, dobro tehnično znanje, super igralce. Le filme bi bilo treba delati z energijo, močjo in emocijami.” Zato po njegovi presoji letos ne moremo govoriti o absolutnem zmagovalcu.

Vesno za najboljšo režijo je prejel Metod Pevec za Vaje v objemu, ki je najverjetneje njegov najboljši igrani film doslej. Sproščena, naravna igra, iskrivi in humorni dialogi so zgolj nekatere od odlik Pevčevega celovečerca. Zato se ne gre čuditi, da je vesno za najboljšo žensko vlogo prejela Jana Zupančič za vlogo “pridne” sodnice. Vesna za najboljši scenarij je šla v roke Matevža Luzarja za celovečerni prvenec Srečen za umret, ki je bil tudi med glavnimi favoriti za najboljši letošnji slovenski film. Luzar v svojem celovečernem prvencu nadaljuje tam, kjer je zaključil Vučka. Evgen Car, ki bi si tudi nedvomno zaslužil vesno za najboljšo moško vlogo, se odloči, da si bo kupil grob s pogledom na Alpe in da bo svoje zadnje dni dočakal v domu za ostarele. A tam postane kaj hitro presrečen, da bi umrl, saj sta njegova glavna pajdaša v domu Dare Valič in Dušan Jovanović, posebno naklonjenost pa začuti še do Milene Zupančič. Luzarjeva ekipa je še prejela vesne za najboljšo fotografijo, ki jo je odlično “zakrivil” Simon Tanšek, za kostumografijo (Pia Šinigoj Premzl), scenografijo (Katja Šoltes) in za najboljši ton (Julij Zornik). Srečen za umret je prejel tudi nagrado občinstva.

Vesno za najboljši dokumentarec je prejel Damjan Kozole za Dolge počitnice, intimni portret treh izbrisanih, za najboljši kratki film in največje presenečenje je bil razglašen Nad mestom se daniBlaža Završnika,ki je bil uvrščen sicer v študentski kratkometražni tekmovalni program. Najboljši animirani film je posnel Miha Knific (Pikapolonica hoče odrasti), najboljši študentski pa Jaka Šuligoj (Kekec, tri dni pred poroko). Vesna za najboljšo glasbo je šla v roke Primoža Oberžana za steampunkovski glasbeni prispevek v kratkem filmu Jana CvitkovičaSto psov. Največji osmoljenec letošnjega festivala je preveč idealizirana, sladko-grenka komedija ŠanghajMarka Naberšnika, ki je odnesel samo dve vesni, in sicer za najboljšo žensko stransko vlogo, ki jo je prejela Marjuta Slamič za vlogo romske matere, ter za masko.

BILJANA PAVLOVIĆ


Najbolj brano