V vrhu evropskega klasičnega sveta

Martina Batič, doma iz Ajdovščine, je dirigentka Slovenskega komornega zbora, poklicnega pevskega zbora Slovenske filharmonije. Nocoj bodo v Trstu izvedli monografski koncert ob 85. rojstnem dnevu skladatelja Pavleta Merkùja. Novica, ki odmeva pa je, da bo konec meseca z zborom spremljala svetovno znano rusko divo Ano Netrebko ter se z njo odpravila na evropsko turnejo.

Martina Batič
Martina Batič 

>Nocoj Glasbena matica vabi v Trst, kjer boste v okviru Kogojevih dnevov izvedli koncert ob 85. rojstnem dnevu Pavleta Merkùja. Kako ste pristopili k temu izzivu?

Martina Batič (1978) je študirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani, smer glasbena pedagogika, kjer je leta 2002 pod mentorstvom prof. Marka Vatovca diplomirala. Že kot dijakinja je obiskovala Orglarsko šolo na Teološki fakulteti v Ljubljani. Po študiju je odšla v Nemčijo, kjer je študirala zborovsko dirigiranje na Visoki šoli za glasbo v Münchnu in diplomirala v razredu Michaela Gläserja. Leta 2005 je tam z odliko opravila še podiplomski študij. Izpopolnjevala se je na več mojstrskih tečajih doma in v tujini, tudi pri legendarnem Ericu Ericsonu. Od leta 2004 je bila pet sezon vodja zbora Opere in baleta SNG Ljubljana. Z letošnjo sezono je v celoti prevzela umetniško vodenje Slovenskega komornega zbora, poklicnega pevskega zbora Slovenske filharmonije, ki ima v vsaki sezoni povprečno 35 koncertov. Njegove osrednje naloge so predvsem izvajanje glasbe a cappella, največ v Vokalnem abonmaju ter vokalno-instrumentalne glasbe z orkestrom Slovenske filharmonije in drugimi slovenskimi in tujimi orkestri, pa tudi snemanje zborovske glasbe. Zadnja tri leta je Martina tudi pomočnice direktorja Slovenske filharmonije za področje zbora.

“Na mednarodnem festivalu Kogojevi dnevi sodelujemo že drugo leto, lani smo imeli koncert ob rojstnodnevnem praznovanju skladatelja Štefana Maurija, letos pa sem nam je zdela pomembna obletnica skladatelja Pavleta Merkùja. Menim, da Slovenija Merkùju veliko dolguje in da si zasluži en prav poseben večer zborovske in vokalne glasbe. V ta namen sem v program koncerta uvrstila tri, oziroma štiri sklope. V prvem so skladbe, ki so sakralne, torej umetne z lastnimi glasbenimi motivi in iz različnih ustvarjalnih obdobij. Drugi sklop bomo obarvali z enim delom za klavir-solo ter z nekaj samospevi oziroma priredbami pesmi za glasove in klavir. V tem delu se bodo predstavili korepetitorka Tatjana Kaučič na klavirju ter mladi nadebudni solopevci: sopranistka Anamarija Lazarevič, tenorist Martin Logar in basist Matija Bizjan. V zadnjem delu koncerta se bo spet oglasil Slovenski komorni zbor s priredbami slovenskih ljudskih skladb in skladb, ki prihajajo iz Rezije in s Tržaškega.”

> Kakšen je bil ključ pri izboru skladb? Gre za bolj ali manj znane Merkujeve skladbe?

“Gre za dela, ki v večini niso znana slovenskemu in tujemu poslušalstvu. Ključ pri izboru je bila tudi želja skladatelja, da bi izvedli skladbe, ki doslej še niso bile izvedene ali posnete.”

> Konec oktobra boste s Slovenskim komornim zborom peli opero Jolanta P. I. Čajkovskega s svetovno znano rusko divo Ano Netrebko.Kako je prišlo do tega sodelovanja?

“Slovensko filharmonijo so k sodelovanju povabili evropski organizatorji turneje. Tu je bilo prisotnih več dejavnikov, a gotovo precej doprineslo sodelovanje filharmonije v celoti in šefa orkestra, dirigenta Emmanuela Villauma, ki velikokrat sodeluje in koncertira z gospo Netrebko. Veseli smo, da ga imamo za šefa dirigenta orkestra. To, da na tej svetovno pomembni turneji sodelujemo prav mi, je velika motivacija tako za orkester kot za zbor. To nam nenazadnje pravi, da sodimo v sam vrh evropskega klasičnega sveta.”

> Kako ta hip potekajo vaje?

“V tem trenutku vadimo še po sekcijah, torej solisti posebej, zbor posebej, orkester posebej, predvsem zato, ker bo treba znati vse na pamet. Skupne intenzivne vaje pa nastopijo naslednji teden.”

> Menda vas je gospa Netrebko izbrala za evropsko turnejo.

“Koncert v Ljubljani konec oktobra je pravzaprav prvi in otvoritveni koncert turneje. Potem gremo po vseh velikih mestih Evrope, v Francijo, Nemčijo, Avstrijo, na Češko.”

> Kakšno vlogo ima zbor v Jolanti?

“Zbor je običajno komentator nečesa, zazveni, ko se nekaj pomembnega zgodi, bodisi razsvetljenje bodisi zaplet. Morda je na tem mestu bolj izpostavljen ženski zbor, kajti ženske delujejo kot spletične in prijateljice Jolante, princese na grajskem dvoru. Na koncu se nam pridruži še moški zbor, ko skupaj proslavimo razplet težave, ki je pestila Jolanto. Je namreč slepa, a na koncu spregleda in vsi skupaj mogočno zadonimo na temo zmagoslavja, sreče, veselja.”

> Kdo pa bo dirigiral, saj obstajata dva korpusa, zbor in orkester? Boste na odru tudi vi?

“Ne, žal ne. Meni je zaupana naloga priprave zbora, dirigira seveda šef dirigent orkestra Slovenske filharmonijeje, Francoz Emmanuel Villaume, ki je šef orkestra tu v Ljubljani že četrto leto.”

> Menda ste na avdiciji za opero izbrali tudi pevce iz Ajdovščine? Koliko jih bo sodelovalo v zboru?

“Slovenski komorni zbor v osnovi šteje 36 pevcev, kar je za takšno opero številčno premalo, zato smo se odločil, da se korpus okrepi z desetimi dodatnimi pevci. Od teh desetih je šest izbranih iz Glasbene šole Ajdovščina, tri dekleta in trije fantje, ki gredo z nami na evropsko turnejo. Na avdicijah sem slišala res ogromno pevcev, tako študente solo petja kot učence nižjih glasbenih šol, najbolj so me prepričali prav Ajdovci z njihovo učiteljico Jerico Rudolf. Zato jim tu izrekam tudi veliko pohvalo.” KLAVDIJA FIGELJ


Najbolj brano