Uspešno in pogumno podiranje klišejev

Pomen igranja klavirja v sodobni družbi je bil naslov letošnjih slovenskih klavirskih dni, ki so minuli konec tedna do zadnjega kotička napolnili dvorano Glasbene šole Ljubljana Moste - Polje.

Projekt Glasbene šole Vinka Vodopivca Ajdovščina je povezal klavir in elektroniko
Projekt Glasbene šole Vinka Vodopivca Ajdovščina je povezal klavir in elektroniko 

LJUBLJANA > Na osmih predavanjih, šestih projektih šol in okrogli mizi so udeleženci aktivno iskali odgovor na vprašanje: kako klavirski pedagogi danes ohranjajo ravnotežje med drugačnimi potrebami sodobnih otrok in po drugi strani varovanjem stare glasbene dediščine, ki preživlja sito časa in daje družbi svoj smisel.

Kot izziv pogostemu rutinskemu razmišljanju so v središče pozornosti postavili improvizacijo, ki se je klavirski pedagogi tako zelo bojijo. Ambiciozno zastavljena tema je v praksi doživela izjemne rezultate že na samem prizorišču srečanja. S projektom Od improvizacije do kompozicije so izvrstni dijaki Konservatorija za glasbo in balet Maribor podirali vse klišeje ne-sodobne klavirske pedagogike, saj so z domiselnim multimedijskim dogodkom predstavili občudovanja vredno širino svojih ustvarjalnih in poustvarjalnih potencialov.

Da se otrok pri klavirju lahko tudi sprosti, izstopi iz forme in je povabljen, da nekaj bistveno po svoje naredi, je dokazal tudi projekt Glasbene šole Vinka Vodopivca Ajdovščina. Skladateljica Bojana Šaljić Podešva je prav za to priložnosti napisala tri zanimive skladbice za klavir in elektroniko, mladi pianisti Mariša Novinc, Žan Pergar in Ana Poljšak so s prepričljivimi nastopi razkrivali, da lahko tudi divergentno usmerjanje otrok obrodi čudovite sadove. “Otroke največkrat usmerjamo tako, da funkcionirajo skozi to, kar nas, odrasle, zadovolji kot nekaj pravilnega. A obstaja tudi druga pot. Ta sicer ne vodi vedno do klasičnega videnja tekmovalnih pianistov, vodi pa do drugačnega, osebnega uspeha učenca,” je prepričana Podešva, ki bo projekt razvijala tudi v prihodnje in ga kot enodnevne delavnice ponudila nižjim glasbenim šolam.

Izvirno, duhovito in simpatično so se v drugo temo klavirskih dni (obletnice skladateljev) vpeli gojenci Glasbene šole Koper in dijaki umetniške gimnazije Koper. S projektom Po črnih in belih tipkah so počastili 80-letnico pianista, skladatelja in pedagoga Igorja Dekleve, ustanovitelja Društva klavirskih pedagogov Slovenije - EPTA. Premišljeni izbor skladb, ki zajemajo lok od otroških utrinkov, skladb za mladino do virtuoznih koncertnih skladb, in pestrost glasbenega izraza, hudomušnost in vedrino, so domiselno nadgradili z videi. “To je bila res super kombinacija. Mojster Ivan Umer je poiskal neverjetne stvari, na primer prizore štehvanja, stare ljudske fantovske igre, ali potrkavanja, ki so tehtno dopolnjevali mojo glasbo. In vsi ti mladi pianisti! Povsem so me očarali z vrhunskim in doživetim podajanjem,” je povedal Igor Dekleva po odmevni ljubljanski predstavitvi projekta, ki je navdušil tudi številne druge obiskovalce.

TATJANA GREGORIČ, Radio Koper


Najbolj brano