Umetnost v kvadratkih

V Kosovelovem domu se z razstavo .jpg slike - pregled ciklusa, predstavlja domačin, akademski slikar Simon Kastelic.

Simon Kastelic z razstavo dokazuje, da je soustvarjalec digitalne ere Foto: Bogdan Macarol
Simon Kastelic z razstavo dokazuje, da je soustvarjalec digitalne ere Foto: Bogdan Macarol

SEŽANA> S poimenovanjem razstave .jpg slike njen avtor Simon Kastelic (1977) v prvi vrsti dokazuje, da je polnokrvni pripadnik digitalne generacije. Tokrat se predstavlja z deli, ki predstavljajo njegovo interpretacijo izbranih fotografij, pridobljenih največkrat iz medmrežja, ki jih po umetniški preobrazbi s slikarsko tehniko, čopičem in akrilnimi barvami pogostokrat ponovno javno objavi ter jih 30 tokrat tudi razstavlja. “Nastala so v razponu zadnjih treh let, tako da je opazen razvoj ideje. Medtem ko so starejšim služile za predloge fotografije, vzete iz internetnih strani, zlasti iz Facebooka - med njimi so posnetki prijateljev in znancev, kot tudi meni nepoznanih ljudi, zlasti žensk - pa so na novejših zlasti stari Sežanci, v ozadju pa kraška pokrajina,” je Kastelic opisal pot nastanka slik.

Umetnika in njegovo delo je na odprtju predstavila umetnostna zgodovinarka in likovna kritičarka Anamarija Stibilj Šajn. “Avtorju je delček drugačnosti in odprtosti dal študij slikarstva na beneški Accademii di Belle Arti, podiplomsko izobraževanje na ljubljanski akademiji, ki je obsegalo študij videa in novih medijev, pa mu je odprlo dodatne izrazne možnosti,” ga je umestila na trdne temelje, osnovane na dveh različnih študijskih področjih. To mu je dalo znanja, da se suvereno sprehaja tako med preteklimi, ničkolikokrat preverjenimi vrednotami klasičnega slikarstva, kot tudi izvrstnimi, tekočimi, neposrednimi risarskimi rešitvami ter novimi, z digitalno tehnologijo opremljenimi in nenehno razvijajočimi se ustvarjalnimi obzorji. “Da je tradicionalist, dokazuje z razstavljenimi klasičnimi slikarskimi izdelki, katerim pa je dal svežino. Ta učinek doseže s kontrastom med barvno živahnim avtentičnim kraškim ozadjem ter liki oseb v prednjem planu, ki s črnobelo upodobitvijo nakazujejo človeško minlji- vost. Učinek digitalnega kadra z nakazanimi piksli avtor še nadgradi ob uporabi drobne mrežne plastične opne,” se je sprehodila med slikami.

“S to razstavo umetnik dokazuje, da tudi klasičnemu slikarstvu ne zmanjkuje izrazne moči in aktualnosti. Simon, 'lajkam', 'všečkam' tvojo ustvarjalnost (po analogiji Facebooka - 'I like' oz. 'všeč mi je' gumba za sporočilo, če ti je nekaj všeč),” je kritičarka ocenila multimedijsko razstavo, na kateri še do 12. maja na ogled poleg slik tudi podobe na LCD zaslonih in te, ki so projecirane na steno.

BOGDAN MACAROL


Najbolj brano