Tide in Skalp podprti z zlatimi zidaki

Glasbena oddaja Videozid, ki jo nacionalna televizija predvaja od torka do petka ob 19. uri na svojem drugem programu, je konec leta podelila strokovne glasbene nagrade zlati zidak in zlate zidake popularnosti.

Skalp s svojim zlatim zidakom za najpopularnejši spot Vem, da lahko!
Skalp s svojim zlatim zidakom za najpopularnejši spot Vem, da lahko! 

LJUBLJANA>Med nagrajenci sta tudi primorski zasedbi Tide, ki je postala bend leta, in Skalp z najpopularnejšim videospotom.

Za mnenje o skupini Tide, smo poklicali člana žirije Miroslava Akrapovića, sicer stalnega sodelavca oddaj Studio City in Aritmija: “Če govorim le v svojem imenu, moram priznati, da skupina Tide ni bila moj edini favorit za to nagrado. Pozorni spremljevalci mojega novinarskega dela so že proti koncu leta v nekaterih medijih lahko zaznali, komu sem dal prednost v tej dirki ali tekmovanju za najboljšega domačega izvajalca ali album leta. To so bili Moveknowledgement. Toda to nikakor ne zmanjša dejstva, da si je tudi skupina Tide zaslužila takšno lovoriko. Skupina Tide nenehno raziskuje v smeri rockovske zgodbe. Nekateri zli jeziki pravijo, da nenehno iščejo lasten slog, s čimer se ne strinjam, ker redko katerim skupinam uspe v tem raziskovanju ali iskanju ohraniti vso prvinskost rockovskega izraza. In to, roko na srce, vedno uspeva skupini Tide, ki jo nikakor ne smemo gledati ali poslušati skozi prizmo trendovske glasbe. So že dolgo na glasbeni sceni in se mi zdi, da pohvale na njihov račun ne prihajajo po inerciji preteklosti, kot se dogaja pri večini domačih izvajalcev. Ne, skupina Tide se vedno znova podaja v glasbeno igro, kako priti do svojih poslušalcev. To se mi zdi popolna prvinskost rock'n'rolla. In zato ... Tide.” O nagradah zlati zidaki pa: “Če bodo videozidaki zapolnili vrzel glasbenega nagrajevanja pri nas, bo pokazal čas. Zagotovo pa je vsakršna oblika dodatne promocije kakovostne slovenske glasbe dobrodošla. In le skozi to prizmo gledam na videozidake kot tudi na bumerange, katerih soavtor sem bil, in na nekdanje zlate peteline.”

Morda velja uvodoma obnoviti nekaj drobcev iz bližnje zgodovine podeljevanja glasbenih nagrad, natančneje iz nepodeljevanja tovrstnih nagrad pri nas. Zadnje bumerange, glasbene nagrade oddaje Studio City, ki so imele status alternativnih, a tehtnih priznanj, so podelili leta 2002. Zadnje zlate peteline, nagrade v petnajstih glasbenih kategorijah, pa leto prej. Na zadnji podelitvi, ki jo je nacionalna televizija predvajala iz koprske dvorane Bonifika, so takrat slavili člani zasedbe Siddharta s ploščo Nord.

Snovalci oddaje Videozid, ki je le z nekaj meseci obstoja na nacionalni televiziji še precej sveža, so konec koledarskega leta želeli nagraditi glasbene in druge ustvarjalne dosežke na domači glasbeni sceni, zato so imenovali strokovno komisijo, ki je podelila strokovne zlate zidake, občinstvo pa je lahko z glasovanjem prek Facebooka podelilo še zidake popularnosti.

Glasbeni urednik in novinar Miroslav Akrapović, radijski urednik Jernej Vene in soustvarjalec oddaje Videozid Tomaž Grubar so kot člani strokovne žirije zlati zidak za bend leta podelili primorski zasedbi Tide, ki je obenem prejela tudi zlati zidak popularnosti za videospot Adieu, saj se je ta najdlje zadržal na vrhu lestvice videospotov.

Kevina Koradina, pevca in avtorja zasedbe Tide, smo priklicali na Nizozemskem: “Vpet sem v ustvarjalni proces, saj že delam skladbe za nov album, tako da sem novico o nagradi doživel drugače, kot bi jo doma. Jo pa vsekakor dobra motivacija, zagon za naprej. Če se izrazim po domače, gre za brco v rit, tako da se zdaj še z večjo motivacijo lotevam novega albuma. Mislim, da so tudi drugi člani zelo zadovoljni. Veliko nam pomeni, da so z nagradami, ki jih podeljujeta nacionalna televizija in radio, opazili naše trdo, konstantno in konsistentno delo, ki ga že sedem let vlagamo v našo glasbo.”

Zlate zidake pa so si po presoji stroke prislužili še Val 011 za koncertni dogodek leta, videospot Generacija Y skupine Puppetz in škofjeloški klub Pri rdeči ostrigi, ki je postal mladinski kulturni center leta.

Zlati zidak popularnosti po mnenju gledalk in gledalcev oddaje pa je šel tudi v roke primorske zasedbe Skalp, ki je za skladbo Vem, da lahko! posnela najpopularnejši videospot leta. “Prejeli smo že strokovno nagrado za najbolj obetavno primorsko glasbeno skupino, Štajerci so nas nagradili z nagrado ŠOUM Rock, zlati zidak pa je naša prva nagrada na nacionalni ravni. Lahko rečem, da je to nagrada z veliko težo - dobesedno v obeh pomenih,” je takoj po podelitvi z navdušenim sporočila za javnost sporočil Peter Krkoč, pevec skupine.

Ostale zidake so prejeli: skupina Red Five Point Star za najvišji skok novosti na lestvici, Dizzy Strings, ki je postal art model leta, v kategoriji lifestyle model leta je slavil Hipi iz prispevka 300 kosmatih, naziv športni model leta pa je prejel Kiter. Sledenje tri nagrade so prejeli ustvarjalni posamezniki, “modeli”, o katerih so glasovali spletni sledilci oddaje.

MAJA PERTIČ GOMBAČ


Najbolj brano