Tango kot vrata do čustev

“Metod Pevec je eklektičen avtor, ki nam vsakič pripravi presenečenje,” je bilo slišati v tržaški kavarni Tommaseo na včerajšnjem dopoldanskem srečanju s slovenskim režiserjem. Pevčev celovečerec Vaje v objemu je namreč eden od dveh filmov, s katerima se je v četrtek zvečer začel 24. Tržaški filmski festival. Pevčev najnovejši film je včeraj žel iskrene javne pohvale in navdušenje.

Metod Pevec se je včeraj v kavarni Tommaseo srečal s festivalskim občinstvom. Pogovor z njim je vodila  Nicoletta Romeo. Foto: Maja Pertič Gombač
Metod Pevec se je včeraj v kavarni Tommaseo srečal s festivalskim občinstvom. Pogovor z njim je vodila Nicoletta Romeo. Foto: Maja Pertič Gombač

TRST > Manj navdušenja je pa bilo nad dejstvom, da še ni znano, kdaj si bomo lahko film ogledali v kinu.

Tržaški festival za Metoda Pevca ni novo prizorišče: prvič se je tu predstavil leta 2007 z igranim celovečercem Estrellita - Pesem za domov, lani so njegove Aleksandrinke slavile v kategoriji dokumentarnega filma, Vaje v objemu pa so uvrstili v sekcijo Poseben pogled.

Danes bodo v tekmovalnem programu ob 22.15 v dvorani Tripcovich predstavili celovečerec Mlada noč režiserja Olma Omerzuja, s katerim se bodo jutri ob 10. 30 pogovarjali v kavarni Tommaseo. Jutri zvečer ob 22. uri pa bodo v gledališču Miela predvajali ArcheoJana Cvitkoviča, ki mu bo sledil Making Archeo filmsIvana Gergoleta, kratek film o nastajanju Cvitkovičevega filma. V okviru spremljevalnega programa Novi talenti, veliki mojstri se bo naslednji torek predstavila tudi slovenska AGRFT.

Nov Pevčev celovečerec poganja tango, pravzaprav tečaj tanga, kjer se omajajo dotlej navidezno ustaljeni odnosi med dvema paroma. V filmu nastopajo Pia Zemljič, Primož Pirnat, Jana Zupančič in Uroš Fürst. Slednja sta na lanskem Festivalu slovenskega filma v Portorožu prejela vesno za najboljšo glavno vlogo, žirija pa je nagradila tudi Pevca, ki se je iz Portoroža vrnil z vesno za režijo.

Kakor je že večkrat poudaril, Vaje v objemu niso film o tangu, temveč o odnosih, ki se posredno s plesanjem tanga spremenijo: “Potreboval sem ključ, ozadje zgodbe, tango pa sem izbral iz prav posebnega razloga. Slovenija je blizu Italiji, a smo si precej različni. Menda smo podobnejši Avstrijcem, Srednjeevropejci, z morda zaprtejšo, hladnejšo mentaliteto ... A to ne drži. Ljudje se radi odprejo in latinskoameriška kultura je v Ljubljani zelo popularna. Ljudje radi hodijo k vajam tanga ... Zato sem moral odpreti ta vrata do njihovih čustev. Tango je v tem pogledu zelo poseben ples. Plesalci so vedno v nekakšnem razmerju, dialogu, česar ni pri drugih plesih.”

Predsednica festivala Annamaria Percavassi, ki je včerajšnji klepet spremljala iz občinstva, si je Pevčev film ogledala na festivalu v Portorožu, kjer jo je prevzelo navdušenje občinstva, zato je režiserja vprašala, kakšen je bil odziv občinstva v slovenskih kinodvoranah. A jo je moral razočarati - filma še ni v distribuciji: “Nastal je kot televizijska produkcija, zato z njim razpolaga RTV Slovenija, kjer se morajo še odločiti, kako bo z njim. Včasih niso najbolj naklonjeni prikazovanju v kinematografih pred televizijsko premiero, kar pa ni najbolj modro, saj je distribucija v kinematografih tudi svojevrstna promocija. Statistika kaže, da imajo filmi, ki so jih najprej predvajali v kinu, kasneje več gledalcev tudi na televiziji. Za zdaj nam nacionalka še ni dala nikakršnih odgovorov, tako da čakamo.”

Iz občinstva se je oglasil tudi predsednik festivala Fabrizio Grosoli, ki je želel opozoriti, da ima film po njegovem mnenju tudi mednarodni potencial, zato režiserju svetuje, da najame neodvisnega prodajnega zastopnika, da si bo film ogledalo čim več ljudi tudi izven slovenskih meja.

Pevec, ki je pravkar založbi oddal Afnarije, rokopis pravljic za otroke, novega filmskega scenarija pa se je šele lotil, je z občinstvom delil tudi svoj odnos do Trsta: “To je zahtevno vprašanje. Zdi se, da se je Trst zelo spremenil, a v resnici sem se sam. Moj odnos do njega se je spremenil. Ko sem bil mlad, je bil Trst prvo okno na Zahod. Trenutno berem briljantno knjigo Jan Morris, naslovljeno 'Trst in kaj pomeni nikjer'. Gre za knjigo o duhovni zgodovini Trsta, tako da me zdaj zanima mesto tudi iz tega vidika. Nekoč sem prihajal sem kupovati kavbojke, naslednjič bi se rad vrnil kot turist.” In ni izključeno, je malo za hec in malo zares dodal Pevec, da ne bo naslednji film v celoti o Trstu. Nenazadnje je v njem snemal del obeh svojih zadnjih filmov.

MAJA PERTIČ GOMBAČ


Najbolj brano