Surovost velike lepote

Hiša kulture v Šmartnem v Goriških brdih ima tudi svojo galerijo. S pričujočo razstavo Surova lepota so opozorili nase in na svoje precej ambiciozne načrte. Pravijo namreč, da želijo z razstavami visoke ravni in zanimivih vsebin odločno postaviti Šmartno na zemljevid sodobne umetnosti.

Fotografija italijanske fotografinje Silvie Berton
Fotografija italijanske fotografinje Silvie Berton  

ŠMARTNO > Za začetek so se povezali z goriškim Sturiale Contemporary Arts, agencijo, ki se ukvarja s prodajo umetniških del, kuratorstvom in svetovanjem ter zastopanjem umetnikov. Lastnik agencije Paolo Sturiale in Galvin Harrison iz Københavna ter Cristina Bortolossi so tudi kuratorji pričujoče razstave, naslovili pa so jo Rough Beauty oziroma Ruvida Bellezza oziroma Surova Lepota. Projekt je namreč mednaroden, sodeluje devet fotografov iz sedmih držav, razstava pa je potujoča, doslej je obiskala London, København, Berlin, Firence in Boston.

Najbolj znano ime iz sveta fotografije je gotovo ameriški mojster Jeffrey Silverthorne, znan po svojem ciklu fotografij iz 70. let, posnetih v mrtvašnici. Njegove fotografije najdemo v stalnih zbirkah Muzeja moderne umetnosti MOMA v New Yorku, Nacionalne Biblioteke v Parizu in drugje. Poleg njega razstavljajo še Kevin Broadbery (Irska), Sylvia Berton (Italija), Christina Glob (Danska), Ditte Harloov (Švedska), Juan Hein (Španija), Adam Jeppesen (Norveška), Andre Lutzen (Nemčija) in Gina Zacharias (Ciper). Vsak s svojo poetiko in v uspešnem ali manj uspešnem iskanju nečesa, kar ni “prekuhano” lepo, “zlikano” lepo, reklamno perfektno lepo, ampak surovo lepo.

In kako surovo lepoto pojmujejo prireditelji oziroma kuratorji? “Vse fotografije imajo v sebi lepoto in so hkrati nabite z elementi tragedije in patosa, elementoma človeškega stanja. Od Belfasta do Nehsohurts NY, Nove Mehike in Sicilije. Dramatičnost, kot je prenesena s sporočilom fotografske podobe, podaja zgodbo 'surovosti' v veliki 'lepoti.”

Slovenski udeleženecJože Suhadolnik na razstavi sodeluje s fotografijo mladih mornarjev, ki jih je leta 2000 posnel na moskovskem Rdečem trgu. Surovo lepoto si razlaga po svoje: “Gre za čisto dokumentaristiko, za fotografije, ki niso nastavljene in obdelane v fotoshopu ter največkrat zasnovane projektno.”

Vsak od obiskovalcev pa bo surovost v lepoti moral poiskati sam. Tako namreč veleva naslov razstave. Na ogled bo do 23. januarja.

KLAVDIJA FIGELJ


Najbolj brano