Štirje individualisti v stanovanju

Galerija A + A v Benetkah ni velika in če v njej razstavljajo ali celo sobivajo štirje mladi umetniki, ki so že po naravi individualisti, si je potrebno izboriti svoj prostor, so ugotovili Tomaž Burlin, Pila Rusjan, Noemi Veberič Levovnik in Valérie Wolf Gang.

Tomaž Burlin, Pila Rusjan, Noemi Veberič Levovnik in Valérie Wolf Gang so v beški galeriji A+A zasnovali  projekt Cimri ne Čimri
Tomaž Burlin, Pila Rusjan, Noemi Veberič Levovnik in Valérie Wolf Gang so v beški galeriji A+A zasnovali projekt Cimri ne Čimri  

BENETKE > Zasnovali so projekt Cimri ne Čimri, ki se ga niso lotili nečimrno, ampak s pozitivnimi pričakovanji, kaj vse sodelovanje med štirimi posamezniki lahko prinese. Na ogled je do 10. maja.

Cimri ne Čimri je večmedijska galerijska postavitev štirih avtorjev sodobne umetnosti. Galerijski prostor so si vzeli za poligon, obravnavali so ga kot skupinsko stanovanje, v katerem so umetniki sostanovalci. Torej kot mesto, kjer so se njihove osebne poetike srečale z vsemi harmonijami in razhajanji, usklajenostjo in konflikti ter se prepletle v kompleksno in zabavno celoto.

Individualisti v sobivanju

“Teden dni smo prvič skupaj sobivali, v galeriji in seveda takoj spoznali, kaj pomeni se prilagoditi. Prilagoditi se kot umetniki in kot osebnosti. Med videasti in slikarji so bile različne zahteve glede svetlobe in zvoka. Vsakega je zanimalo, kaj bo postavljeno poleg njegovega dela. Tudi osebnostno smo si različni, eni svoje delo do potankosti načrtujejo, drugi so pač bolj spontani. Štirje avtorji smo se tako morali sami znajti, ni bilo kustosa, ki bi držal roko nad vsem,” je izkušnjo opisala Pila Rusjan z goriške Visoke šole za umetnost Univerze v Novi Gorici. Čeprav to tedensko bivanje, ki so ga tudi posneli in je sedaj na ogled, spominja na resničnostni šov, se avtorji niso navezovali nanj. In zanimivo, ravno pred to razstavo se je v galeriji vršil projekt Pop-up dom Benetke, s katerim so mladi oblikovalci galerijo spremenili v stanovanje, opremljeno z njihovimi dizajnerskimi kosi, v katerem so lahko bivali in delali prišleki.

Štiri osebnosti, štiri poetike

Prostori galerije so tokratni ustvarjalci razdelili po funkcijah v sedem sob: Kopalnico, Kuhinjo, Dnevno sobo, WC, Dekliško spalnico, Tomaževo sobo, Fuk sobo. Vsaka od njih nosi svoj koncept, ki pa se vedno navezuje na širšega: individualisti v sobivanju. Glavne teme, ki so jih avtorji poudarili, so javni in zasebni prostor, intimnost, identiteta, sobivanje, individuum in skupnost, pa tudi spomini, sanje in fantazije. Prav te tematske sklope pa izražajo v obliki avdiovizualnih del, videa, fotografij, besedilnih sporočil, svetlobnih in zvočnih postavitev, risb in slik. Komunikaciji med štirimi umetniki lahko obiskovalec sledi s pomočjo komentarjev, ki jih v različnih oblikah puščajo drug drugemu po prostorih.

Tomaž Burlin (1977) deluje kot režiser, oblikovalec, fotograf in filmski publicist. Od leta 2003 živi v Parizu, kjer je študiral uprizoritvene umetnosti (gledališče in film) in diplomiral iz dokumentarno-antropološkega filma. Deluje na kulturno-umetniškem področju v Parizu, kjer je predsednik društva eksperi-mentalnega filma L’Etna, in v Sloveniji. S filmskim in fotografskim medijem pogosto raziskuje razmerja med preteklostjo, spominom, odnosom do arhiva in osebno identiteto.

Pila Rusjan (1984) je videastka, ki deluje na področjih likovnih, uprizoritvenih, avdiovizualnih ter intermedijskih umetnosti. Razstavlja v Sloveniji in tujini, umetniške rezidence zajemajo Brazilijo, Tajvan in Kirgizijo. Je podpredsednica društva KD Galerija GT in vodja raziskovalne enote FamulVideoLab. Diplomirala je na Visoki šoli za umetnost UNG, kjer trenutno končuje študij druge stopnje.

Noemi Veberič Levovnik (1985) v svojih delih prepleta različne medije v večmedijske prostorske postavitve in knjige umetnika. Deluje med Ljubljano in Parizom, kjer je leta 2009 končala študij prve stopnje s področja likovne umetnosti in filma. Študij je nato nadaljevala na magisteriju iz umetnosti v Quimperju ter se v Pariz vrnila na drugi magisterij iz teorije sodobne umetnosti, magistrirala je leta 2013. Samostojno je razstavljala v Bežigrajski galeriji in TukadMungi v Ljubljani, na zadnjem trienalu slovenske umetnosti U3 pa se je predstavila s prostorsko postavitvijo v MSUM in serijo performansov.

Valérie Wolf Gang (1990) ustvarja na področju videa in sodobnih umetniških praks. Diplomirala je na Visoki šoli za umetnost Univerze v Novi Gorici, kjer zdaj nadaljuje s študijem druge stopnje. Svoje znanje in praktične izkušnje je dopolnila še z gostovanjem na praški filmski akademiji FAMU. Ustvarja z različnimi mediji in ustvarja multimedijske instalacije, ki so bile razstavljene v številnih galerijah. Njene videe so predvajali na različnih festivalih.

Projekt je bil izbran in najvišje ocenjen med predlogi, ki so prispeli na lanski razpis Obalnih galerij Piran. Nastal je s podporo FamulVideoLab - KD Galerija GT. Slednja galerija je bila ustanoviteljica izobraževalne enote Šole uporabnih umetnosti Famul Stuart (1994), šole, ki danes deluje v okviru Univerze v Novi Gorici kot Visoka šola za umetnost.

FamulVideoLab (2013), je nova raziskovalna enota, mreža mladih videastov, prostor za raziskovanje video medija ter področij, v katera seže video umetnost. Prvi javni projekt FamulVideoLab-a je urbana video galerija na prostem, imenovana Video zid, ki ga je podprla Mestna občina Ljubljana. Podpira pa jih tudi Evropska komisija v okviru programa Leonardo da Vinci, prek katerega svoje člane, aktivne umetnike, pošiljajo po Evropi.

KLAVDIJA FIGELJ


Najbolj brano