Spomini v nastajanju

S svojo 22-člansko zasedbo je Big band Glasbenega društva Nova iz Nove Gorice v petnajstih letih svojega obstoja odigral več kot 240 koncertov. Letos so združili moči s koprskim tubistom Goranom Krmacem, sodelovanje pa predstavili na koncertu, ki so ga minuli petek pripravili v Bukovici.

Big band Nova in tubist Goran Krmac na koncertu v Bukovici  Foto: Darko Ličen
Big band Nova in tubist Goran Krmac na koncertu v Bukovici  Foto: Darko Ličen

BUKOVICA > Big band Nova je iz leta v leto širil svoj repertoar, se povezoval z različnimi solisti: pevci Nušo Derenda, Alenko Godec, Otom Pestnerjem, Nušo Drašček, jazz kitaristom Primožem Grašičem, nizozemskim saksofonistom Jasperjem Bloomom in raperjem N'tokom. V poldrugem desetletju se je sestav kalil pod vodstvom zelo različnih goriških glasbenikov mlajše generacije (Miloš Rijavec, Boštjan Simon, Damijan Valentinuzzi, Anže Vrabec), se predstavljal v tujini, v Italiji, Švici, Srbiji, in osvojil tudi nekatera lepa priznanja. Dosedanja prizadevanja, da s svojim muziciranjem postreže vsem vrstam glasbenega okusa (od aranžmajev Franka Sinatre, Counta Basieja, Jožeta Privška do vrste odličnih priredb Anžeta Vrabca), so lani nadgradili z novim projektom gospel glasbe (Singirls & Big band Nova).

Letos pa se je Big band Nova združil s koprskim tubistom in predstavnikom nove jazz generacije Goranom Krmacem. Nastala je zbirka skladb, ki črpajo iz najnovejših usmeritev big bandov po vsem svetu. “Gre za projekt moderne kompozicije, ki še zdaleč ni dosegla svojega vrhunca. Preproste linije posameznih sekcij instrumentov se sestavljajo v mističnost izkušnje, ki pa človeku ne pusti zapreti očesa, še manj pa ušesa. Nova glasba vas bo ulovila in držala vse do konca koncerta,” je najnovejši projekt napovedal Dano Ličen, jazz pevec, ki “vozi” skozi življenje z umetnostjo v roki, in je pred mesecem prevzel dirigentsko vlogo novogoriškega Big banda.

Vipavska burja, Neverjetno, Mistika in Spomin v nastajanju so naslovi novitet, ki jih je Krmac napisal za Big band Nova, in se v njih - razen v eni skladbi, ki ima pridih afro-kubanske glasbe - razkril kot izjemno izviren in duhovit zaveznik eksperimentalne glasbe. “Skladbe so rezultat trenutnih navdihov. Pisal sem kot nekdo, ki malo komponira, in zato sem v ta dela vključil čim več različnega glasbenega materiala. Pri tem pa sem iskal predvsem igrivost, saj sem želel, da bi se glasbeniki ob izvedbi zabavali. Čeprav je to stilno zelo drugačna glasba kot so jo igrali doslej, in je tudi precej bolj naporna in eksperimentalna, sem vendar vanjo vključil take elemente, na primer intonacijo, ritmiko, ki vendar pomenijo zanje tudi nov korak naprej in novo izkušnjo,” je po svežih, dopadljivih, simpatičnih in sproščenih krstnih izvedbah povedal Goran Krmac.

V maniri jazza je seveda v komadih prepustil tudi svobodni kreativni navdih samim glasbenikom, dal priložnost solistom in z igro na svojo tubo odstiral eksotičnost glasbila v tovrstnih sestavih. S skladbo Spomin v nastajanju je poskušal oživiti moč trenutka, nas z Mistiko očarati z dražljivostjo zenovskega naključja, ki ga je Dano Ličen potenciral z naključnim prebiranjem zapisa o naravi ljubezni iz romana Otok prejšnjega dneUmberta Eca. Pogumno, drzno, kreativno in redko je dejanje, da se tovrstni ljubiteljski glasbeni ansambel sooči z uresničitvijo takega avtorskega projekta.

Da Big band Nova igra drugačno poglavje med številnimi podobnimi slovenskimi sestavi so dokazale tudi živahne, solidne in predvsem z občutkom podane izvedbe še petih skladb (Cycles, Against all odds, Well you needn't, Lil'Darlin, All of me).

Bukovški krst je razvedril in uspel, nam namignil tudi že na nove energije Glasbenega društva Nova, ki so pred tednom zaživele na prvi zgoščenki z naslovom Flow of inertia Nova jazz quinteta. A to je že zgodba za naslednjič …

TG


Najbolj brano