Slikarstvo, v katerem zveni sonce

Mira Ličen Krmpotić je umetnica, ki ustvarja nepretrgoma in dela neustavljivo. V šali bi lahko pristavili, da v njenem ateljeju zagotovo brbota in kipi. Do 6. aprila se v galeriji koprskega Pokrajinskega muzeja in izolski Insuli predstavlja z razstavo Barve duše: na ogled postavlja slike, ki imajo v svojem “rojstnem listu” zapisano - Pariz.

Mira Ličen Krmpotić pred sliko Pariška razmišljanja Foto: Maksimiljana Ipavec
Mira Ličen Krmpotić pred sliko Pariška razmišljanja Foto: Maksimiljana Ipavec

KOPER, IZOLA >Mira Ličen Krmpotić (1950) je v mestu ob Sienni konec lanskega leta ustvarjala tretjič: tudi tokrat je študijsko bivala v Cite Internationale des Arts: “To je kompleks več kot 300 ateljejev, v katerih ustvarjajo umetniki z vsega sveta. Vsekakor tak ambient ustvarjalca izjemno spodbudi, tamkajšnje vzdušje pa je polno medsebojne naklonjenosti,” pravi slikarka, ki se v Pariz zelo rada vrača. In dodaja, da mesto s tako bogato kulturno zgodovino na ustvarjalca zagotovo vpliva: “Med svojim bivanjem v Parizu sem si vsak dan ogledala kakšno razstavo. Seveda je za ustvarjalca vsakodneven stik s kulturo velika spodbuda, a če nekam odideš na študijsko bivanje, si ne glede na to, kje si, odmaknjen od svojega vsakdanjika, posvečaš se zgolj tistemu, zaradi česar si tam. V Parizu čutim nek poseben mir - to mesto me navdihuje, tu zelo rada in veliko delam.”

Danes ob 17. uri bo Mira Ličen Krmpotić v piranski cerkvi sv. Jurija predstavila Križev pot. Izdelala ga je v tehniki fuzije stekla, s katero se v zadnjem času precej intenzivno ukvarja.

V njenem novem ciklusu se tako zrcalijo tudi vplivi pariških zbirk, ki jih zelo rada obiskuje; pravi, da je stalnica vsakega njenega obiska Pariza muzej Orsay, kjer hranijo slovito zbirko impresionistov.

Začetek tokratnega bivanja Mire Ličen Krmpotić v Parizu pa je zaznamovala razstava aboriginske umetnosti. Njena sled je še posebej vidna v takoimenovanih rumenih slikah - delih srednjega formata, na katerih ob rumeni barvi prevladuje za slikarko doslej manj značilna razdrobljena forma. “Prevzel me je predvsem elan, ki veje iz teh del. Svoboda, ki sem jo doživela ob gledanju te razstave, me je nekako dvignila in v meni izzvala željo po harmoniji z naravo in nezadržno veselje do življenja.”

In to se je razživelo tudi v slikarkini ustvarjalnosti - čeprav velja za hiperproduktivno, ji je Pariz dal močan polet: v treh mesecih je naredila več kot 50 slik: “Gre za zaključen ciklus in resnično močno izkušnjo. S temi deli sem želela v ta čas, za katerega se zdi, da je brez norm in upanja, posredovati luč in veselje do življenja.”

Kustos razstave Dejan Mehmedovič pa ocenjuje, da gre v pariškem ciklusu Mire Ličen Krmpotić za kulminacijo njenega dosedanjega ustvarjanja: “Na teh delih se izjemno lepo vidi tako rekoč vse, kar se je v Mirini umetnosti zgodilo v zadnjih štirih desetletjih: živ, mediteranski kolorit ostaja enak že od avtoričinih začetkov, vendar je zdaj pred našimi očmi povsem drugačna slika. V teh podobah je namreč umetnica zgostila tisto, kar predstavlja neko vmesno stanje med figuralno in abstraktno podobo, torej takšno, ki zaradi te svoje dvojnosti predstavlja nadgradnjo znotraj njenega opusa,” pravi kustos, ki je v besedilo spremljajočega kataloga med drugim zapisal, da gre za slikarstvo, v katerem zveni sonce.

MAKSIMILJANA IPAVEC


Najbolj brano