Slikar barvnih nitk

“Ne sprašujte me o modi, ker se nanjo ne spoznam. Jaz delam pletenine, pri čemer uporabljam barve. Te pa so brezmejne,” je tudi v Kopru v petek zvečer svoje prepričanje ponovil 91-letni Ottavio Missoni, oče modne blagovne znamke Missoni. Razstava Ottavio Missoni - Mojster barv, ki je postavljena kar na treh prizoriščih, želi prikazati, da je navkljub njegovi pregovorni skromnosti veliko več kot le strokovnjak za pletenine.

Ottavio Missoni: “Nikoli nisem dejal, da je moje delo umetnost. Uporabljam različne materiale in barve. Morda lahko kdo v moji obrti najde kanček umetnosti, a o tem sam ne razsojam. Umetnost ni  bila moj cilj, čeprav so se moja dela znašla na pobudo drugih tudi v galerijah po svetu.”  Foto: Maja Pertič Gombač
Ottavio Missoni: “Nikoli nisem dejal, da je moje delo umetnost. Uporabljam različne materiale in barve. Morda lahko kdo v moji obrti najde kanček umetnosti, a o tem sam ne razsojam. Umetnost ni bila moj cilj, čeprav so se moja dela znašla na pobudo drugih tudi v galerijah po svetu.”  Foto: Maja Pertič Gombač

KOPER> Po uspehu na evropski prestolnici kulture v Mariboru so razstavo v petek zvečer odprli na kar treh razstaviščih v Kopru. Izjemno obiskan dogodek sta s svojo prisotnostjo počastila tudi Ottavio Missoni in žena Rosita, ki sta z zbranimi delila tudi del zgodovine vzpona modne blagovne znamke, ki je od začetkov leta 1953 do danes zaslovela po vsem svetu.

“Bila sva svobodna, brez spon. Ker nisva imela šol, sva se zanašala na domišljijo,” pravi o začetkih Ottavio Missoni, leta 1921 rojen v Dubrovniku, ki je otroštvo preživel v Zadru. “O modi morate vprašati ženo, to je njeno področje. Jaz večkrat rečem: če se želite slabo obleči, ni treba spremljati mode, a vam ta lahko pri tem pomaga,” se je pošalil z zbranimi novinarji pred otvoritvijo v koprski italijanski skupnosti, kjer so predstavljeni zlasti njegovi vrhunski športni dosežki. Ottavio Missoni je bi namreč član italijanske atletske reprezentance in njegov rekord v teku na 400 metrov, ki ga je dosegel pri 16 letih, tej starostni kategoriji doslej ni še nihče presegel. Na olimpijskih igrah v Londonu leta 1948 je spoznal svojo ženo, s katero sta odtlej nerazdružljiva: “Revolucije nisva naredila zgolj z uvedbo pletenin, na katere je moda v petdesetih pozabila, ampak tudi z načinom dela: jaz najprej ustvarim tkanino, nato se ona glede na barve odloči za kroj. Skrivnost najinega uspeha je v tem, da sva kršila pravila.”

V galeriji Meduza so na ogled Missonijeve grafike, tiste, ki so Tonija Biloslava, direktorja Obalnih galerij že lani prepričale, da jih je uvrstil v letošnji razstavni program. Ob podpori Italijanske unije in možnosti udeležbe na EPK se je prvotna zamisel razrasla v veliko razstavo, katere kurator je Ottaviov sin Luca Missoni. “Pomen Ottaviovega dela je zlasti v raziskovanju barv in njihovem kombiniranju, kar mu je priznaval tudi veliki slikar Balthus, ki je Missonija označil za mojstra barv. To je njegova naravna danost, saj ni nikoli študiral umetnosti,” poudarja Biloslav. Prepričan je, da je med modo in umetnostjo tanka črta, kjer prestop omogočata kakovost in dodana vrednost, zato na pomislek, ali ta razstava sodi v galerijo, odgovarja: “Če se poglobimo v abstraktni geometrizem njegovih grafik, vidimo, da gre za raziskovanje kombiniranja barv s poudarkom na tonih, pri čemer je Ottavio mojster. Namesto s čopičem na platna slika z nitkami.”

Petkovo otvoritev so sklenili v Loži, kjer so razstavljene tapiserije, med številnimi obiskovalci pa so se sprehajale žive lutke, dobesedno od glave do pet odete v Missonijeve vzorce. Tam je v sproščenem pogovoru z Mauriziem Tremulom v beneško - dalmatinskem dialektu Ottavio Missoni razkril še nekaj podrobnosti zanimive življenjske zgodbe, ki je lani izšla tudi v biografiji Življenje na volneni nitki.

MAJA PERTIČ GOMBAČ


Najbolj brano