Šan lejp glasn večjr v Pivki

Poet bi v trenutku zanosa zapisal, da je Ana Pupedan ob praznovanju 20-letnice v mrzlih krajih pripravila nadvse topel večer. In res, četudi športna dvorana Skala v domači Pivki ni bila tako neznosno nabita kakor 24. novembra 2007, ko je veličastno slavje ob 15-letnici kvarteta pomagalo plesti mnogo imen smetane slovenske popularne glasbe, so tudi minulo soboto obiskovalci lepo zapolnili prizorišče.

Ana Pupedan, kvartet, ki se s Pivškega oglaša že 20 let  Foto: Maja Pertič Gombač
Ana Pupedan, kvartet, ki se s Pivškega oglaša že 20 let  Foto: Maja Pertič Gombač

PIVKA> V debelih petih urah so prejeli zajetno porcijo vsega mogočega: ljudske godbe, rocka, punka, reggaeja, zimzelenih melodij, nadrealističnih vicev, hipijevskih viž ...

Pevec in violinist Simon Avsec, kitarist Boštjan Požar, basist Peter Žnidaršič in bobnar Marko Doles, znanci ali celo prijatelji že od otroških let, so uvodoma prisluhnili besedam povezovalca večera, zvezdnika in modreca Draga Misleja Mefa, Izolana s koreninami v Postojni, ki se je med drugim šaljivo obregnil ob pivški prevzem izolskega Delamarisa, bend pa kasneje še posvaril, da 20-letnica obstoja ni nič takega: Delamaris je v Izoli zdržal več kot 40 let, ha!

Kvartet je najprej nastopil v svoji ljudski akustični različici Ante Upedanten Banda s pesmimi Ana Pupedan, Pwštar, Šan lejp tih večjr, si spet malo izposojal pri sosedih Italijanih, kakor denimo pri sloviti Nej u tuojmi stili, rojstnodnevno zabavo pa večkrat začinil z duhom sindikalnih protestov, ki so tega dne - kakor bi dejala stara dobra Marx in Engels - strašili po Evropi.

Fantje so poudarili, da za njihov zvok kakor minulih 20 let tudi ta večer skrbi peti član benda Bojan Babić - Babo, prizorišče pa prepustili gostu Danilu Kocjančiču, pevcu in kitaristu, ki je nastopil v družbi prijateljev: za bobni je sedel njegov tovariš še iz časov Prizme Ladi Mljač, ki je tudi krepko zapel kar nekaj pesmi, medtem ko je basovsko kitaro igral Mitja Kobal, električno pa ognjeviti Matjaž Sterže. Kocjančič je začel z močno izvedbo nove Daj, daj, daj, zatem pa obiskal mnoge vrhove svojega opusa in dvorano navdušil z osupljivo bero uspešnic, ki jim je besedila povečini napisal Mef in ki sodijo v splošno znanje: Portorož 1905, Pogum, Si še jezna name, Amerika, Dober dan, Anita ni nikoli, Poišči me, Tina ne verjame ...

Nadaljevala je Ana Pupedan na suhu, akustični kvartet, ki je ob občasni spremljavi tolkalca Andreja Pirjevca odigral pesmi Ne sladoleda ne mesa, Gledam v iluzijo, Vrtičkarji, December, Četrtek in druge, v kavbojski opravi pa še Every rose has its thorn ameriškega benda Poison, v pupedanski različici kot Usaka rwža jma trn. Od nekod se je vzel še zmeraj divji Tomaž Domicelj ter s pupedanci zapel in na orglice zaigral svoj Špricer blues, zatem pa je na oder stopil vrstnik Ane Pupedan, pivški prijateljici v marsičem sorodni Koprčan Zmelkoow. Pevec in kitarist Goga Sedmak, basist Žare Pavletič in bobnar Damjan Barut, ki so na glasbeno pot družno zakorakali prav tako pred dvema desetletjema, so s svojo mlajšo spremljevalno tovarišijo nizali uspešnice, kot so Klub ljudi z resnimi težavami, Bit, Batman, Sergio, Čau, slonček in Gravitacija (Več kot spijemo).

Pupedanci so se na oder vnovič vrnili z električnim priborom, z Mefom zapeli Erotični song, šli na izlet v rap s Pupivškim repom, Jaserja Arafata v blagodejno večnost pospremili s Smrtjo blagega diktatorja, lovca zavoljo uboja rjavega medveda v ječo poslali v Zločinu in kazni, navdušili s klasiko Resničen svet, napisano med desetdnevno vojno leta 1991, preskočili še v punk in duhovito interpretirali nietovsko Lep dan za smrt. Na oder so povabili še nepričakovano gostjo Tinkaro Kovač, ki je na flavto z njimi sprva odigrala woodstockovsko Going up the country benda Canned Heat; pupedanci s košatimi lasuljami na glavah so tokrat nastopili v neobičajni konstelaciji: bobnar Doles za mikrofonom, violinist Avsec na električni kitari in kitarist Požar za bobni. Zatem sta Tinkara in Avsec družno zapela še Rdečo kočijo, kakor sta bila v isti dvorani storila že pred petimi leti.

Peturno rajanje so pupedanci nadgradili z dodatkom, s pesmima s prvega albuma Pijan in Up against the wall; slednja se je iz reggaeja proti koncu prelomila v punk, in ob Avščevem prepevanju je poslušalec posumil, da je bil tudi Joe Strummer s Pivškega.

ANDRAŽ GOMBAČ


Najbolj brano