Razglednice krogotoka

Dano Ličen o sebi napiše, da je pevec, dirigent, manager, slikar, pisec besedil. Z razstavo v rotundi SNG se je predstavil kot slikar. Sicer pa je glasbenik in študent prava. Ne obiskuje akademije, učitelja si je izbral sam - slikarja makedonskega rodu Dimeta Temkova.

Dano Ličen  Foto: Klavdija Figelj
Dano Ličen  Foto: Klavdija Figelj

NOVA GORICA > Konec leta 2012 mu je prinesel slike, ki jih je slednji, kot se za učitelja spodobi, strgal in zavrgel. No, eno mu je pustil, po drugi pa začel celo slikati.

Potem, pripoveduje Dano Ličen, ga je začel učiti, predvsem kako združevati glasbo in barvo, kako z barvno paleto odgovarjati emociji. Nato sta na vse skupaj pogledala kognitivno in ugotavljala, ali deluje kot estetska celota.

Dano, ki na you tubu kot jazz pevec veselo prepeva Zemlja pleše in druge pesmi v spremljavi orkestra, je v slikarstvu iskal bolj duhovne sfere in jih našel pri indijskih učiteljih. “Pinda je materialni svet, anda je astral, prananda je plast nad ando in je izvor uma, je nesmrtna belina, iz katere vse izhaja in se ne da ujeti,” pred slikami pojasnjuje koncept. Vsaki plasti je namenil dve sliki, iz ploskovnosti in igrivosti, kjer izstopa pisava, tako prehaja v telesa, preko piramide, krogel in oblakov se začno plastiti navzven in navznoter v prostor. Tako pride tja, kjer so planeti, so nauki, je fibonaccijevo zaporedje. Sledi svetloba, odsev barve. In nazaj preko teles v moško - ženski princip, pisavo, materialnost barve.

Ena glavnih dinamik, ki jih je želel vplesti v kompozicijo, je kroženje, vse skupaj pa lahko dojamemo tudi kot obdobja življenja, ki gre od otroštva do starosti. Zato tudi naslov razstave Neulovljiva rešitev krogotoka oziroma razglednice.

Pričujoča razstava je druga samostojna predstavitev avtorja; na prvi je svoje slikarstvo, kot sam pravi, še podpiral z esejističnim besedilom, tokrat pa je nastopil s čisto likovnostjo. In kar je morda najbolj privlačno, je ideja (metafizične) transformacije, nekakšnih postaj neke poti, ki vodi navzgor in navzdol, kroži, se gosti in izničuje, prehaja iz materialnega v astralno in eterično. V tem pripovednem, sekvenčnem smislu je to pravi strip, so Giottove srednjeveške freske v Capelli degli Scrovegni, je križev pot.

KLAVDIJA FIGELJ


Najbolj brano