Poleteti k soncu svobode

Letošnji, 19. Primorski poletni festival je krila dvignil predsinočnjim. V programsko sicer nekoliko skromnejšo (na ogled bodo štiri predstave), a vsebinsko bogato sezono, je stopil s predstavo Poskušam leteti (Io provo a volare), ki so jo na odru vrta koprske Samoupravne skupnosti Italijanov, uprizorili člani gledališča Compagnia Berardi-Casolari.

Prizor iz predstave Poskušam leteti  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Prizor iz predstave Poskušam leteti  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER> Predstava, ki je nastala v sodelovanju z medarodnim festivalom Castel dei Mondi in Stalnim gledališčem iz Kalabrije, je poklon Domenicu Modugnu. Pevec, ki je leta 1958 s skladbo Volare postal simbol Italije v svetu, velja tudi za prvega italijanskega kantavtorja.

Avtor in glavni ter edini igralec Gianfranco Berardi, ki v predstavi nastopi ob harmonikarju Giancarlu Pagliaru in kitaristu ter pevcu Davidu Berardiju, je Domenica Modugna izbral, ker prihaja iz Puglie, tako kot on sam, v svetu pa pomeni nekakšen simbol Italije. V zgodbi, v kateri Modugnovo poezijo preplete s svojo osebno izkušnjo, spregovori o nekdanjem čuvaju malega podeželskega kina, mladem človeku iz province, ki si želi uspeti v velikem belem svetu. Duh čuvaja malega podeželskega kina namreč noč za nočjo prihaja v družbi svojih kolegov na oder, ki mu pomeni vse. Na deske, ki pomenijo življenje, četudi le sanjsko, saj od njih kljub svojemu znanju in veščinam, nikoli ni mogel zares živeti. Edino vlogo, ki jo je dobil, mu je namreč dodelil direktor cirkusa: opica, ki je v cirkuško blagajno prinesla največ denarja, je zbolela, zato jo je nadomestil z diplomiranim igralcem. In ko ta v ponesrečenem poskusu hoje po vrvi pade med leve, se izkaže, da je bil njegov strah pred razprtimi gobci kraljev živali povsem odveč - v kožuhe so namreč oblečeni njegovi kolegi z igralske akademije. Uprizoritev, oplemenitena s komičnimi vložki v tradiciji commedie del' arte tako spregovori o aktualnih temah, predvsem pa o človekovem dostojanstvu in njegovi želji po svobodi, ki je v svetu globalnega kapitalizma razumljena predvsem kot nepotrebna cokla. Predstava, ki jo z izjemno igro, interpretacijo in občutkom za oder v glavnem nosi Berardi sam, tako spregovori tudi o vlogi umetnosti in umetnika. V času krize, ki tako kulturo kot umetnost razume predvsem kot nepotrebni strošek, so trpke ugotovitve, ki jih v predstavi Poskušam leteti izreče glavni igralec, še kako aktualne.

Delo, ki stoji na križišču glasbe in scenske umetnosti, gledalcem posreduje v času krize še kako pomembno sporočilo - brez sanj in idealov ne moremo živeti. Letimo pa lahko le takrat, ko smo svobodni.

Primorski poletni festival bo svojo letošnjo sezono nadaljeval v petek, ko bo na koprskem Marinčevem trgu na ogled Gogoljev Dnevnik norca, s katerim na festivalu gostuje Mal dramski teatar Bitola.

MAKSIMILJANA IPAVEC


Najbolj brano