Po očiščenje v gozdni časovni stroj

Titov trg bo drevi med 19. in 24. uro dežela lutkarjev, akrobatov in glasbenikov, ki bodo uradno odprli festival uličnega gledališča Puf in proslavili 10-letnico mednarodnih glasbenih delavnic Etno Histria. Veliki koncert je tudi povabilo na festival ustvarjalnosti HistEria, ki bo od četrtka, 12. julija, do sobote, 14. julija gozdiček nad Gračiščem spremenil v čarobni časovni stroj za otroke in odrasle.

Festival  HistEria bo drevi naznanil koncert udeležencev delavnice Etno Histria
Festival HistEria bo drevi naznanil koncert udeležencev delavnice Etno Histria  

KOPER, GRAČIŠČE> Od 2. do 11. julija v gozdičku nad Gračiščem že 10. leto živi glasbena delavnica Etno Histria. Ta združuje glasbenike z različnih koncev sveta, ki vsako leto ob koncu pripravijo enega najmnožičnejših glasbenih dogodkov v Kopru.

Ekonomist Tine Nagy, prostovoljec, zadolžen za finančni načrt festivala, pojasnjuje, da je s pomočjo prostovoljstva stroškov le za 50.000 evrov. Vseh 200 udeležencev se je namreč odpovedalo tako honorarjem kot tudi potnim stroškom. Organizatorji poskrbijo zgolj za hrano in bivanje, kar pomeni spanje v šotorih in prehranjevanje v skupnih prostorih v naravi. 5000 evrov je prispevala Občina Koper, 700 evrov JSKD RS, 6000 evrov evropski projekt Mladi v akciji, ki 40 udeležencem financira kotizacijo za scenografsko delavnico, ostalo pa nameravajo dobiti s kotizacijami za posamezne delavnice, s prostovoljnimi donatorskimi sredstvi ter z vstopninami na festival. V predprodaji so cene vstopnic 10 evrov za en dan, 20 za dva, 30 za vse tri dni, od četrtka pa bo treba odšteti za vsako po pet evrov več. Še zanimivost: največji strošek festivala je varovanje.

Stranski učinek projekta, ki je doslej ustvaril tudi po eno lutkovno predstavo za festival Puf, s katerim je tesno povezan, pa je drugo leto zapored tudi nekajdnevni festival HistEria. Lani je s pomočjo udeležencev prve scenografske delavnice gračiški gozdiček za nekaj dni spremenil v čarobno deželo, kjer so lutkarji, glasbeniki, ekologi, pedagogi, igralci, žonglerji, akrobati, trapezisti in drugi ustvarjalci obiskovalce zapeljali v čarobni svet domišljije, kjer v besedišču ni besed kriza in recesija.

Tokrat se je lanski glasbeni in scenografski delavnici pridružilo še 12 drugih, tako da te dni v Gračišču ustvarja približno 200 ljudi iz 25 držav, tudi iz Avstralije, Indije, ZDA, Izraela, Palestine in Ukrajine. Tam je med drugim tudi tako imenovana site-specifik delavnica, ki se ukvarja z vizualnim umeščanjem scenografij v okolje, udeleženci pa pod mentorstvom Čeha Tomaža Žižka, Italijana Gian Battiste Pigole in Slovenke Barbare Bulatovič ustvarjajo interaktivni pravljični gozd Cantalone, ki bo svoja vrata za obiskovalce odprl v četrtek zvečer. V gozdu, dolgem 800 metrov, bo sodelovalo približno 300 umetnikov in prostovoljcev, ki bodo poskrbeli celo za varstvo otrok.

“V njem bo več kot 15 prizorišč, na katerih se bo v 60 urah zvrstilo več kot 120 dogodkov, od tega 40 koncertov, 40 lutkovnih in gledaliških predstav, prvič tudi plesne predstave in drugo. Vsi odri so povsem akustični, le veliki na cilju, na začetku sveta, je ozvočen. Letošnji koncept je namreč časovni stroj, in sicer potovanje od smrti, od konca sveta na vhodu, do velikega poka, kjer se je vse začelo, vmes pa naj bi se zgodilo simbolno očiščenje človeškega greha, ki ga nosimo vsi, mar ne?” se pošali umetniški vodja in pobudnik Matija Solce, ki poudarja, da bodo vsi obiskovalci aktivno soudeleženi.

Priznani lutkar in glasbenik je po letih gostovanj po vsem svetu spletel tako srčno mrežo poznanstev in prijateljstev, da so se tudi skupine, ki za svoje nastope sicer zaračunavajo po nekaj tisoč evrov, odpovedale honorarjem. Festival Histeria tako temelji na prostovoljstvu in solidarnosti, a tudi na podpori okolice, domačinov in domačink, brez katerih, ugotavlja Solce, tako velikopotezno zastavljenega projekta, ne bi bilo mogoče uresničiti.

MAJA PERTIČ GOMBAČ


Najbolj brano