Oče in sin v 18 rundah

Oče je Bine Matoh, sin Blaž Valič, režiser Primož Bebler. Žanr: brezčasna intimna drama, ki se lahko zgodi kadarkoli v vsaki družini. Dramo Srečanje je napisala 35-letna hrvaška dramatičarka Nina Mitrović, ki je že prodrla na evropske odre.

Blaž Valič in Bine Matoh kot sin in oče v drami Srečanje  Foto: Fotoatelje Pavšič Zavadlav
Blaž Valič in Bine Matoh kot sin in oče v drami Srečanje  Foto: Fotoatelje Pavšič Zavadlav

NOVA GORICA > Srečanje je globoka in pretresljiva drama o odnosu med očetom in sinom, o njuni odtujenosti in medsebojnem nerazumevanju. Odnos je vpet v širšo družinsko patologijo, ki jo spoznavamo skozi analitično strukturo dramskega dejanja. “Odstiranje in razgaljanje dotlej neizrečenega izriše kompleksno podobo dveh bližnjih, ki sta z leti postalaneskončno oddaljena. Njuna globoko potlačena čustva se težko pribijejo na površje, ves čas sta na robu spopada,” je dramo opisala umetniška vodja Martina Mrhar in še povedala, da ni naključje, da je igra uvrščena na repertoar v času, ko se igralec Bine Matoh poslavlja od rednega angažmaja.

“Ena naloga več, ki bo izpolnjena v sredo oziroma v četrtek. Mislim, da bo to spet velik uspeh našega gledališča. Ne glede na to, da sva v igri samo dva, gre za močno delo, velik užitek mi je bilo delati z Blažem,” je vlogo komentiral Bine Matoh, ki bo oblikoval podobo krutega očeta, prevzetnega in egocentričnega narcisa. Matoh je pohvalil tekst Mitrovićeve in še povedal, da je predstava brezčasna, saj se lahko zgodi v vsaki družini, v vsakem trenutku. Blaž Valič je dodal, da gre za 18 rund boksa med očetom in sinom, ki jih z Matohom z veseljem “preboksa”. “Zanimivo pri tekstu je, da ni didaskalij, ni časa in prostora, vsak bo v njem našel svojo zgodbo.”

Srečanje je tretja premiera na malem odru v tej sezoni, avtorica Nina Mitrović paže drugič v novogoriškem gledališču (leta 2007 so uprizorili njeno Ta postelja je prekratka ali fragmenti). Kot je na včerajšnji novinarski konferenci poudarila umetniška vodja Martina Mrhar, avtorico označuje pretanjen slog, lapidarni dialog in fragmentarno dramsko dogajanje. Šlo naj bi za njeno najbolj minimalistično delo doslej, uprizorjeno je že bilo marca letos v Londonu, kjer je avtorica tudi magistrirala.

KLAVDIJA FIGELJ


Najbolj brano