Oblačila, ki govorijo likovni jezik

V Galeriji Tir se na drugi razstavi letošnje sezone s svojimi deli predstavlja domačinka Saša Nemec. Skorajšnja diplomantka Naravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani je modni projekt Untitled zasnovala drugače kot običajno - na kipih Xavierja Veilhana.

Saša Nemec za svoja oblačila uporablja visokotehnološko likovno govorico  Foto: Ana Cukijati
Saša Nemec za svoja oblačila uporablja visokotehnološko likovno govorico  Foto: Ana Cukijati

NOVA GORICA > “Razstava z naslovom Untitled je v resnici plod moje diplomske kolekcije študija oblikovanja tekstilij in oblačil. Ker je bila zasnovana na kipih francoskega kiparja Xavierja Veilhana, natančneje na njegovih delih, nastalih med leti 2005 in 2012 s skupnim naslovom Automatic Sculptures, ki so poligonalni, trikotniški in podobno, sem si zamislila, da bi bilo dobro moje kreacije na tak način tudi predstaviti. Da je začetek enak koncu, da dobimo proces, zato sem dodala tudi fotografije in video, s katerih je razvidno, kako oblačila stojijo na osebi,” je o konceptu razstave povedala Saša Nemec.

Visoka tehnologija posreduje formo ideji

Pri modnem projektu Untitled se je avtorica posvetila visoki tehnologiji, ki jo uporablja kot način posredovanja forme ideji, kar se zrcali v izdelanih oblačilih. Tako kolekcija v pastelnih tonih prikaže nastanek oblačila, ki se formira iz generičnega subjekta, kateremu je oblikovalka z uporabo računalniške tehnologije izvzela vsakršen detajl. Rezultat tega postopka pa so tako geometrijske kot minimalistične in izčiščene forme oblek. Subjekti so za namene izdelave oblačil skenirani s pomočjo optičnega čitalca za tridimenzionalno skeniranje, dobljene informacije pa so ponovno sestavljene s pomočjo računalniške grafike. Tako nastane oblačilo, ki se oddaljuje od prvotnega subjekta. Posledično je izčiščeno, poenostavljeno.

“Začetna zamisel, ki se izraža v kolekciji, je podobna ideji kiparja. Skenirala sem telo, ki sem ga s posebnim programom prafaktorizirala na manjše dele. Tu nastane nova celota. To sem želela prikazati tudi s tekstilom. Isti kroj oziroma način dela, vendar z drugačnimi materiali, poda veliko različnih form, struktur,” razmišlja oblikovalka. Končni rezultat kolekcije temelji na trdnih strukturah, ki jih modelom dodelijo ostri poligonalni in trikotniški krojni deli ter se v končnem videzu pomešajo z mehkobo in strukturo uporabljenih materialov.

Raje razstava kot modna revija

Saša Nemec je del študija oblikovanja tekstilij in oblačil opravila v okviru študijske izmenjave na Winchester School of Art v Angliji. Tam je izpopolnila svoje znanje oblikovanja oblačil in ilustracije ter nadaljevala z grajenjem svoje osebne estetike. Ta dandanes kroži predvsem okoli fascinacije z moderno tehnologijo in oblikovanjem oblačil s pomočjo računalniško vodenih tridimenzionalnih programov, kar daje ustvarjenim oblačilom unikaten pečat. “Tak način dela mi je bližji, ker v umetniških vodah “plavam” že od otroštva. Bolj se počutim zvesta sama sebi, ko se predstavljam na tak način, kot če pripravljam modno revijo. V slednjo je vloženega toliko truda kot v takšno razstavo, a na modni pisti obleko vidimo zgolj nekaj trenutkov in že je ni več. Na razstavi pa se gledalci lahko poglobijo vanje,” je o vzrokih za izbiro več medijev na razstavi poudarila Saša. Avtor fotografij je Jernej Čuček Gerbec. Razstava Untitled bo na ogled do konca novembra.

Sicer pa je 27-letna oblikovalka iz Rožne Doline sodelovala že na številnih skupnih in samostojnih modnih revijah ter razstavah, kot asistentka garderoberke pri filmu Gremo mi po svoje 2.

ANA CUKIJATI


Najbolj brano