“Ne” na prikolici tovornjaka

Mednarodni festival novomedijske umetnosti Pixxelpoint je letos na posebej poudarjen likovni način postregel z deli, ki s tehnologijo govorijo o umetnosti. Dela umetnikov in znanstvenikov iz vsega sveta so na ogled samo še jutri.

Med umetniki so tudi tako velika imena sodobne umetnosti kot Santiago Sierra, ki je na Pixxelpoint poslal video z naslovom No, Global Tour.   Foto: Bostjan Bensa
Med umetniki so tudi tako velika imena sodobne umetnosti kot Santiago Sierra, ki je na Pixxelpoint poslal video z naslovom No, Global Tour.  Foto: Bostjan Bensa

NOVA GORICA >Pixxelpoint se v našem mestu godi že 12. leto zapored in, zanimivo, iz leta v leto doživlja transformacije, odvisno pač od vsakokratnega kuratorja festivala.

Letos je “izložba” digitalne kulture oziroma večmedijske umetnosti še najbolj primerljiva s podobnimi svetovnimi manifestacijami, kjer se mešajo mediji, humanistične in naravoslovne znanosti, in kjer se mešata tudi tehnično in umetniško občinstvo. In letos je festival, ki ga je pripravil kuratorski tim v sestavi Gulsen Bal iz dunajskega centra Open Space in domača, a ekspanzionistična skupina BridA, že na prvi pogled likovno postavljen, kar ni naključje, saj so bridovci izobraženi na akademiji lepih umetnosti. Estetika se torej marsikdaj vrine v polje med tehnologijo in umetnost.

Jutri bo v carinarnici na Erjavčevi ulici v okviru Pixxelpointa potekala zbiralna akcija spominov, ki jo vodi Anja Medved. Poziva prebivalce, naj od 15. ure dalje v skupni Album mesta prinesejo fotografije obeh Goric danes, ki so jih posneli z določenim razlogom.

“Prav umetnost (novomedijska) je lahko tisto sredstvo, prek katerega se informacijske tehnologije pretvorijo v izraz, ki je ljudem bližji in razumljivejši,” so zapisali v kuratorskem timu. Je pa tudi obratno, prav tehnologija nam omogoča, da se približamo določenim temam, ki sicer v galeriji ne bi imele kaj iskati. Tehnologija omogoča, da pridejo do nas osebni glasovi iz Egipta še pred padcem Mubaraka, kot jih kaže Heba Amin v delu Glasovi revolucije. Družbeno aktivističen je tudi pri nas dobro poznan trio Marina Gržinić, Aina Šmid in Zvonka Simčič, ki se lotevajo dekolonializacije, upora in preoblikovanja socialnopolitičnega prostora.

Na festivalu, ki poteka pod geslom Pripravimo se, je mogoče videti 33 umetniških projektov, med njimi so tudi tako velika imena sodobne umetnosti, kot so Joseph Nechvatal, ki že od leta 1986 uporablja elektronske vizualne informacije, njegove računalniško-robotske slike in računalniške animacije redno gostujejo po galerijah in muzejih po vsem svetu. V novogoriški Mestni galeriji predstavlja generativno video instalacijo Viral Venture, ki je najnovejši računalniški virus, ki temelji na modelu biološkega virusa, ki napada njegove digitalne slike človeških mrežnic.

Drugo veliko ime je Santiago Sierra, znan po svojih provokativnih konceptualnih projektih, v našem mestu se predstavlja z najnovejšim videom No, Global Tour. Delo, sofisticiran črno-beli “road movie”, prikazuje izgradnjo in transport dveh spomeniških skulptur v obliki besede “No”, ki na odkriti prikolici tovornjaka potujeta skozi različna ozemlja. Čar tega potovanja je, da potujoči “Ne” spreminja svoj semantični naboj med svojim potovanjem skozi različne naključne situacije in nepričakovane dogodke.

Dela na natečaju izbranih umetnikov in znanstvenikov so na ogled na treh prizoriščih: osrednjem v novogoriški Mestni galeriji, v galeriji TIR na Mostovni in v galeriji Metropolitana v sosednji Gorici. Festival se bo sklenil v petek, ko bodo v bivši carinarnici na Erjavčevi ulici v projektu Anje Medved sestavljali album mesta, zaključek festivala z DJ Max Kali in Life Like iz Francije pa se jutri zvečer obeta v Pieffe Factory v Ločniku blizu Gorice.

KLAVDIJA FIGELJ


Najbolj brano