Mozaiki od tod in drugod

Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem, ki že od svoje ustanovitve, leta 2004 pod vodstvom Ambroža Čopija, niza odmevne uspehe na zborovskih tekmovanjih doma in v tujini, je pred dnevi izdal tretjo in četrto zgoščenko. Mozaiki in Istriantico poslušalcu odpirata vpogled v glasbeno pokrajino, ki jo je zbor izrisal v zadnjih treh letih delovanja.

 Ambrož Čopi  Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Ambrož Čopi  Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER> Zgoščenki - izšli sta pri Študentski organizaciji Univerze na Primorskem - sta konceptualno zelo različni.

Na cede Mozaiki je Ambrož Čopi uvrstil žive izvedbe skladb, s katerimi je Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem (APZ UP) osvojil nagrade na uglednih domačih in tujih tekmovanjih. Poslušalec tako lahko prisluhne posnetkom 22 skladb iz različnih poglavij glasbene literature - od del angleškega renesančnega skladatelja Williama Byrda, prek skladbe Heinricha Schütza, nemškega skladatelja iz 17. stoletja do sodobnih Jeana-Yvesa Daniela - Lesurja, Györgyja Orbána, Vytautasa Miškinisa in drugih. Med avtorji skladb so tudi slovenski oziroma primorski skladatelji - Ivan Grbec, Lojze Lebič, Bojan Glavina, Ambrož Čopi in predstavnica najmlajše, že uveljavljene generacije slovenskih skladateljev, Nana Forte. Skladbo Nore gobe je na besedilo Svetlane Makarovič napisala posebej za APZ UP, na zgoščenki pa je moč slišati njeno prvo izvedbo. Posnetki skladb pa so s petih eminentnih zborovskih tekmovanj, od Naše pesmi v Mariboru (2010) do Vilne, kjer so pevci in pevke APZ UP zelo uspešno nastopili lani.

In če Mozaiki predstavljajo nagrajene kamenčke, ki jih je bilo mogoče slišati po svetu, bi lahko za Istriantico rekli, da poslušalcem prinaša dragocene glasbene bisere iz okolja, v katerem zbor deluje. Na plošči je 15 istrskih ljudskih pesmi v zborovskih priredbah primorskih skladateljev; posnetki pa so nastajali v zadnjih dveh letih.

“Želeli smo narediti ploščo, ki bi predstavljala Istro v vsej njeni lepoti in različnih značajih,” jo predstavlja Čopi in dodaja, da je že takoj, ko se je porodila ideja o “istrski plošči”, dobil zamisel, koga bi povabil k sodelovanju. Zasedba Vruja in njen prvi mož Marino Kranjac sta vabilo sprejela takoj in z velikim veseljem. Kot je Kranjac povedal na predsinočnji predstavitvi, so ljudske pesmi in viže, ki jih je mogoče slišati na plošči, izvorno s severne Istre, izjema je le ena, ki prihaja iz Labina. Na zgoščenki skladbe slišimo tudi v priredbah, ki so jih prispevali številni sodobni skladatelji. Ob uveljavljenih imenih (Aldo Kumar) so priredbe, na Čopijevo pobudo, napisali tudi nekdanji in sedanji člani APZ UP Mateja Petelin, Andrej Makor in Patrick Quaggiato.

Istriantika tako združuje sedem istrskih ljudskih v interpretaciji Vruje, osem pa jih zapojejo člani in članice APZ UP. Na vprašanje skeptika, ali je plošča zborovska ali ljudska, pa odgovori Kranjac v knjižici, ki spremlja zgoščenko: “Posnetki na plošči izražajo multietnično in multikulturno podobo Istre in kljub priredbam podajajo bistvo izročila naših prednikov.”

MAKSIMILJANA IPAVEC


Najbolj brano