Mesto upora je nepredvidljivost

Istrski duo Tomaža Gregorca in Matjaža Karlovčeca pod imenom Electric birds from another dimension se je s koprskim pesnikom Karlom Hmeljakom in ob podpori vizualij Marka Vivode v petek, 11. 11. 2011, ob 11. 11 zvečer v prostorih koprskega MKSMC brezkompromisno podal v nepredvidljivo.

Performans Poesis/Mimeis Foto: Reka Šav
Performans Poesis/Mimeis Foto: Reka Šav

KOPER> Električni ptici Tomaž Gregorc in Matjaž Karlovčec sta za strunami in elektronsko mašinerijo ustvarjala naključno, a ubrano pot obredno monotonemu govorjenju Karla Hmeljaka. Po hipnotičnem uvodu so nekje na pol poti dobre pol ure trajajočega performansa z imenom Poesis/Mimesis zašli tudi v divjost, pa se iz nje spet vrnili, a tokrat nekam “drugam”. Zaradi odsotnosti histerije in pretencioznosti, ki se k improvizaciji rada pritakneta, pa je, čeprav nenamensko, vzniknilo celo “lepo”.

Proti “kapricam nastopajočih”

Na zvočnem potovanju je trojico pod odrom v svojem grafoskopskem laboratoriju s projekcijami ščurkov in tekočin spremljal Marko Vivoda, ki sicer pri glasbeni zasedbi Walter Flego skrbi za vizualije. Dogajanje na odru in pod njim so spremljale tudi kamere in ga v živo predvajale na medmrežje, “občinstvo” na kraju samem in za računalniki pa je imelo možnost, da vanj aktivno poseže in s tem ukine ustaljeno obliko izvajanja, kjer poslušalstvo sledi “kapricam nastopajočih”, so opozorili v MMC Pina, kjer je bil projekt zasnovan. Vpletanje “občinstva” je bilo v petek sicer skromno, morda tudi zato, ker je bilo povabilo k temu nekoliko nejasno in nesliš(a)no.

Novo, imperativ potrošnje

S performansom, ki mu je sicer malo pred koncem nekoliko popustila intenzivnost, česar pa ne gre enačiti z “modernistično zateženostjo”, ki nam v dobi puhličastih hitov in pihanja na dušo nikakor ne škodi, so se njegovi snovalci uprli današnji razprodaji pojma poesis; če se je ta nekoč nanašal na ustvarjanje novega, enkratnega in neponovljivega, in je bil kot tak različen od mimesis - kopije, posnetka samega sebe, pa je danes poesis sestavni del potrošništva, ki za svoj imperativ postavlja ravno originalnost in novost, pravijo.

Zato je bil namen Poesis/Mimesis podati se v nepredvidljivo, ki je po njihovem pravo mesto upora. Če je punk mrtev, moderno iskanje novega in priseganje na prestopanje žanrov pa že vnaprej razprodano, je bil Poesis/Mimesis dobrodošlo uveljavljanje novih govoric.

REKA ŠAV


Najbolj brano