“Lej, lej, kakšen je bil ...”

Čeprav je atrij Pokrajinskega muzeja velik in prostoren, je bil predsinočnjim pretesen za vse obiskovalce odprtja razstave Obrazi Kopra.

Atrij Pokrajinskega  muzeja je bil pretesen za vse obiskovalce odprtja razstave Obrazi Kopra Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Atrij Pokrajinskega muzeja je bil pretesen za vse obiskovalce odprtja razstave Obrazi Kopra Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER> Fotograf Zdenko Bombek je s projektom, ki na posrečen način sooča preteklost in sedanjost prijetno presenetil in vzbudil pri someščanih izjemno zanimanje. Bombekov pristop je bil preprost: za izhodišče je vzel stare fotografije Koprčanov in Koprčank, tako javnih osebnosti kot širši javnosti neznanih ljudi, ter jih “podanašnjil”. Iste osebe je fotografiral na istem mestu, kjer je bila posneta izvirna fotografija, v enaki pozi, ob istem letnem času ... In učinek? Po odzivu sodeč, več kot navdušujoč. Ob tem, da je razstava zasnovana tako, da pihne v žerjavico nostalgičnosti, ki preteklost odene v mehko patino prijetnega, je morda pomembnejši drugi dejavnik. Razstava Obrazi Kopra obiskovalcu, še zlasti če je domačin, ponudi pomemben identifikacijski moment, tako z mestom kot tudi s skupnostjo. In če je bil največkrat slišan stavek ta večer: “Lej, lej, kakšen je bil ...”, mu zagotovo sledi opazka, da se v Kopru že dolgo toliko ljudi ni zbralo na odprtju razstave. Verjetno iz preprostega razloga - ker gre za pristop in vsebino, ki zadeva vse generacije ter (posredno) odpira večno aktualna vprašanja - poleg minevanja oziroma sprememb, ki jih prinese čas, je to še iskanje identitete posameznika in mesta. Razstava, ki jo spremlja tudi razkošen katalog, bo odprta do 8. junija. MI


Najbolj brano