Kdo je pretental Maksa?

“Maks ima en velik problem, in sicer ta, da ne loči posnemovalcev od izvirnikov. Prav posnemovalci pa so nas pripeljali v ta klavrni položaj, kateremu smo danes priča,” je dejal režiser Miran Zupanič na torkovi predstavitvi njegovega zadnjega celovečerca Zmaga ali kako je Maks Bigec zasukal kolo zgodovine v izolskem Art kinu Odeon.

Pogovor z režiserjem Miranom Zupaničem je vodila Neva Zajc
Pogovor z režiserjem Miranom Zupaničem je vodila Neva Zajc 

IZOLA> Maks Bigec, ki je 35 let marljivo služil v mariborskem podjetju Motokovin (beri TAM), je bil nekega dne odpuščen. Po dveh letih na televizijskih poročilih zasledi prispevek o stečaju “svojega”, nekdaj cvetočega delodajalca Motokovin. Maks ne ostane križem rok in se odloči pravico vzeti v svoje roke, zato ugrabi direktorja in v zameno za izpustitev postavi utopično zahtevo, da delavcem vrne tovarno.

Čeprav je scenarij nastal pred dvema letoma v zelo naelektrenem ozračju stečaja Vegrada, je Miran Zupanič anticipiral tudi nekaj tem, ki obsedajo aktualno predvolilno kampanjo; nesposobnost vladne garniture za socialni dialog, akutno stanje slovenskega delavstva, ponavljanje kapitalistične mantre zniževanja stroškov in posledične konkurenčnosti slovenskega gospodarstva ... Ogled filma v času predvolilne kampanje je tako skorajda nujen, saj postreže z več sočnostmi, kot jih bo katerokoli predvolilno televizijsko soočenje.

A kaj ko si Slovenci raje zatiskamo oči in spremljamo resničnostne šove. “Minulo sredo si je film, ki je bil na sporedu na prvem programu televizije Slovenija, ogledalo približno 80.000 gledalcev, istočasno pa je bil na komercialni televiziji na sporedu resničnostni šov, ki ga je spremljalo približno 400.000 gledalcev. Številke je lepo pokomentirala moja hčerka, ki je dejala, da tisti, ki se jih ta film najbolj dotika, očitno veliko raje spremljajo resničnostne šove,” je dejal Zupanič. Ta je še pojasnil, da se je za snemanje filma odločil iz protesta. “Želel sem pokazati, kako pri nas stvari stojijo, kako se naša družba razkraja in kako sprijaznjeno sprejemamo kapitalistične vrednote,” je pojasnil režiser. “Želel sem razbiti iluzije, hkrati pa se zavedam, da brez iluzij ni več ničesar pozitivnega,” je še dejal Zupanič.

BILJANA PAVLOVIĆ


Najbolj brano