Jutri se začenja 11. Baladoor jazz Festival

Za uvod v letošnji Baladoor Jazz Festival bo drevi ob 20.30 zazvenel instrument, ki ga v dosedanji, enajstletni zgodovini na tem festivalu še ni bilo. In obenem bo čutiti odjek Grožnjana.

11. mednarodni Baladoor Jazz festival bo odprl Vid Jamnik
11. mednarodni Baladoor Jazz festival bo odprl Vid Jamnik  

KOPER> V istrski vasici je namreč ob legendarnem Bošku Petroviću prvič stal za vibrafonom Vid Jamnik. 18-letni vibrafonist, ki je kljub mladosti že prepoznavno ime, bo letošnje festivalsko tridnevje odprl s svojim kvartetom.

Letošnji niz šestih koncertov, na katerih se bodo občinstvu predstavljali slovenski in tuji glasbeniki, je Mojca Maljevac, prva sila festivala, pripravila s posebno pozornostjo do mladih glasbenikov. Ob tem pa ostala zvesta merilu, ki si ga je zastavila, ko je zasnovala prvi festival: Baladoorjev oder je namenjen novim projektom. “Z novimi projekti namreč glasbeniki prinašajo in predstavljajo tudi nove trende. Pa ne samo v džezovski glasbi, ta se tako ali tako spaja z drugimi zvrstmi, in to poraja vedno nove in nove različice,” razmišlja Baladoorjeva idejna in programska “mama”. Ob tem pa dodaja, da je za novo generacijo slovenskih jazzovskih glasbenikov že skoraj samoumevno, da na študij odidejo v tujino. “Ta dejavnik se pri njihovem delu resnično pozna. Glasbene izkušnje iz vsega sveta tako prinašajo tudi na slovensko glasbeno sceno.”

Priprava nekomericialnega glasbenega festivala, ki zapovrh obiskovalce vabi z odprtimi vrati (in brez vstopnine), v času krize ni mačji kašelj. Mojca Maljevac pa priznava, da v začetku leta ni kazalo nič kaj rožnato. “Na srečo nas zelo podpirajo in razumejo na koprski Samoupravni italijanski skupnosti, kjer so nam tudi odstopili svoj vrt Circolo, ki je prizorišče festivala.”

Še pred leti se je večina organizatorjev festivalov držala (preprostega) pravila - v program so uvrstili vsaj eno zveneče in prepoznavno ime. Gospodarska kriza tovrstne strategije tega skorajda ne dopušča več: “Pri velikih festivalih se takšna strategija verjetno še vedno obnese, pri nas pa, žal, ne,” odgovarja Mojca Maljevac in zagotavlja, da s tem, ko so povabili večinoma mlade domače glasbenike, občinstva ne bodo za kakovost prav nič prikrajšali, nasprotno. “V glasbenem svetu so, verjetno tudi zaradi globalizacije, vse poti tako odprte, da se vplivi in izkušnje pretakajo z nezadržno hitrostjo. Dejansko so naši jazzovski glasbeniki v zadnjih dveh desetletjih skokovito napredovali in se odprli novim trendom. Mladi trobentač Igor Matković, ki bo odprl sobotni večer, je tipičen predstavnik novega evropskega jazza. Sonic motion, njegova nova plošča, ki jo je izdal pred nekaj meseci, temelji na odpiranju jazza v nove zvočne sfere, predvsem v elektronsko in ambientalno glasbo, in prinaša iskanje novih dimenzij in novih vibracij.”

Festival ki nastaja pod okriljem Kulturno-umetniškega društva Baladoor, pa že od svojih začetkov poudarja žanrsko pestrost programa. “V tem se morda malce razlikujemo od drugih. Naš festival ima namreč zelo pisano in raznoliko občinstvo, zato program vselej oblikujemo tako, da iščemo stične točke med dobrimi godbami, ki niso samo čisti jazz.”

Letos bodo na svojem odru tako med drugim namenili prostor tudi tangu in flamenku. Prvega bo že nocoj s projektom Como en Buenos Aires v Koperpripeljala argentinska pevka Gabriele Alarcón, ki jo bodo tokrat spremljali pianist, Riccardo Morpurgo, kitarist Marko Čepak in kontrabasist Andrea Zullian.

Jutri pa bo svoje spajanje tradicionalne andaluzijske glasbe in jazza predstavil kitarist Vito Marenče s svojo skupino. Avtorski projekt, pri katerem sodelujejo še saksofonist in flavtist Jaka Kopač, kontrabasist Jošt Drašler, tolkalec Nino Mureškič, pa pomembno sooblikuje tudi plesalka in koreografinja Ana Pandur.

Tako kot minula leta, tudi letos na Baladoorju pričakujejo “sosede”. Iz Benetk prihaja Enrica Bacchia, eno največjih imen evropskega vokalnega jazza, hrvaške barve pa bo zastopal eksplozivni be-boperski saksofonist Denis Razz z Reke.

MAKSIMILJANA IPAVEC


Najbolj brano