Igrati iz srca je več kot metafora

Prostori Glasbene šole Postojna so za tri dni (od 16. do 19. novembra) postali nekakšen Montmartre slovenske klavirske pedagogike, ki je zvenel pod skupnim naslovom Debussy … impresije … odmevi … (ob 150-letnici rojstva francoskega skladatelja in pianista Clauda Debussyja) in potekal v vzdušju večno zanimive in vznemirljive pedagoške teme Način in pomen uspešnega vadenja klavirja.

Na 12. slovenskih klavirskih dnevih se je s projektom Zakladi francoskih skladateljev skozi glasbo in ples predstavila tudi Glasbena šola Postojna Foto: Dejan Jaklič
Na 12. slovenskih klavirskih dnevih se je s projektom Zakladi francoskih skladateljev skozi glasbo in ples predstavila tudi Glasbena šola Postojna Foto: Dejan Jaklič

POSTOJNA> Tako kot je Debussy v znani umetniški četrti Pariza dobival inspiracijo za svoje barvite glasbene umetnine, je tudi na “postojnskem hribu” nastajala razkošna zakladnica idej, spoznanj in mladostno živih zvočnih zgodb.

Bogat in kakovosten progam je številnim udeležencem razkril izredno visoke, močne in jasne moralne vrednote, ki občudujoče povezujejo slovenske klavirske pedagoge. V zvočno onesnaženem svetu, v prevladujoči vizualni kulturi, v času, ko tišine sploh ne poznamo več, in ko občutljivost ljudi močno upada, namreč lahko glasbeni pedagogi opravijo izjemno poslanstvo pri vzgoji otrok. Samo dotik z živim ustvari živo umetnino. Samo človek lahko doseže izvedbo, ki je pretresljiva.

“V roki je cel človek in njegova inteligenca, zato je prav roka instrument za doseganje človekovih želja”, je že na uvodnem predavanju razkrila Alenka Rebula in s tem ponudila tudi vrsto vprašanj, pa tudi odgovorov, s katerimi se vsakodnevno srečujejo številni klavirski pedagogi. Ti se čedalje bolj zavedajo, da zvočna komunikacija pomeni prenos vibracij, in da poglobljeni načini poučevanja sledijo izsledkom psiholoških praks, modernim metodikam, ozaveščanju estetskih sporočil evropske klasične glasbe. Prav tako se zavedajo, da je vzgoja domišljije tista, ki lahko učencu, dijaku in študentu glasbe omogoči poslušat in sledit zvoku, odkrivanje notranjega sveta in izražanje le-tega.

12. Slovenski klavirski dnevi so tako ponudili pronicljiva predavanja, živahno okroglo mizo z naslovom Vadenje … motivacija … navdih, delavnice, mojstrski tečaj in Epta forume. Presenetila je tudi izjemno visoka raven projektov šol z izvirnimi predstavitvami in domiselno uporabo digitalne tehnologije ter simpatična predstavitev nove zbirke skladb z klavir štiriročno Glasba letnih časovBojana Glavine. Dogajanju je posebno noto dal tudi izid priročnika Od prvega tona do nastopa Primoža Mavriča, ki predstavlja enega od temeljnih kamnov v slovenski strokovni literaturi s področja specialne didaktike klavirskega pouka in zapolnjuje manjkajočo vrzel na tem področju. Ob tem so predstavili tudi dnevnik Moji glasbeni uspehi in napovedali izid priročnika za enostavno učenje lestvic in akordov pri pouku klavirja Ane Avberšek.

Da letošnji klavirski dnevi v Postojni predstavljajo presežek, je ob koncu srečanja razmišljala tudi Ana Avberšek, predsednica Društva klavirskih pedagogov Slovenije - EPTA: “Srečanje v Postojni je pokazalo, da vzajemno rastemo in vplivamo na to, da se pianizem in klavirska pedagogika in še marsikaj v širšem smislu razvijajo in da dosegamo višje nivoje. Tako zagotovo vplivamo na splošno zdravje družbe, ker časi tudi za naš poklic niso rožnati. Zanimivo pa je, da se ravno v teh hudih časih, pri nas v vsebinskem smislu tako zelo vse odpira in mnogi pedagogi razmišljamo izven ustaljenih okvirov.”

Čudovite večerne ure je na dveh koncertih ponudil tudi mladostni cvetober primorskega pianizma: Meta Fajdiga, Aleksander Gadžijev in Danijel Brecelj so s svojimi vrhunskimi interpretacijami zaigrali najlepši epilog celostni podobi letošnjih slovenskih klavirskih dni v Postojni.

TATJANA GREGORIČ,

Radio Koper


Najbolj brano