Čaka jih odprta Evropa

Z zaključnim koncertom udeležencev v cerkvi sv. Danijela se jutri končuje Solokamp, mednarodni mojstrski tečaj za pevce in instrumentaliste. Letos so se mojstrili v igranju na citre, harfo, pozavno in v petju.

Toni Sotošek iz Krškega, najmlajši udeleženec tečaja Foto: Klavdija Figelj
Toni Sotošek iz Krškega, najmlajši udeleženec tečaja Foto: Klavdija Figelj

ŠTANJEL > “Na mojstrski tečaj k meni se je prijavilo trinajst pozavnistov, kar je zelo veliko. Teden bomo izkoristili najbolje, kar se da,” je na začetku tedna dejal mentor pozavne, priznani profesor Dušan Kranjc. Na vprašanje, kaj lahko naredijo v petih dneh, pa je odgovoril, da se bodo osredotočili na življenjske cilje.

“Mladim glasbenikom, ki šele stopajo na to pot, poskušam dati čim več podatkov in napotkov za dosego teh ciljev. Cilji v življenju so zelo pomembni, zlasti še pri glasbenikih, ki danes začenjajo. Pomembno je, da mladi vedo, kaj hočejo, kajti ni več dovolj, da rečeš: bo že kako.”

In kakšna je realnost glasbenika danes? “Realna slika za pozavnista je huda konkurenca, tristo odstotkov večja kot pred dvajsetimi leti. Čaka jih sicer odprta Evropa, a z ogromnim številom dobrih glasbenikov,” pravi Kranjc, ki je bil deset let prvi pozavnist Orkestra Slovenske filharmonije in orkestra Mozarteum iz Salzburga, sedaj pa deluje kot docent na Akademiji za glasbo v Ljubljani, poučuje pa tudi v Avstriji. Živi v Salzburgu, kjer solistično igra z različnimi orkestri.

“Kranjc je prijazen in dober profesor, upam, da me bo veliko naučil,” pravi najmlajši udeleženec tečaja, 13-letni Toni Sotošek iz Krškega, ki se mu življenjski cilji že kristalizirajo; šel bo na srednjo glasbeno šolo. Za začetek.

Umetniški vodja kampa Simon Perčič in Dušan Kranjc sta si bila edina, da je velika obogatitev letošnjega tečaja profesor Thomas Heyer iz Frankfurta. Med udeleženkami tečaja pri njem je bila tudi profesionalna operna pevka Henrike Jakob, ki se je v Štanjel pripeljala iz Münstra v Nemčiji, seveda, zaradi profesorja. “Tu sem pravzaprav na okrevanju, saj sem imela operacijo. Heyer je izredno dober profesor, saj zna dobro oceniti, kar delaš s svojim inštrumentom, torej z glasom. In v tem trenutku potrebujem ta trening,” pravi Henrike in še pove, da je glas takšne vrste inštrument, ki se ves čas spreminja, ves čas gre vzporedno s telesom.

Solokamp prireja zavod lepih umetnosti Upol, za katerim stojijo Simon Perčič (umetniški vodja), producent Gorazd Božič ter muzikologinji in producentki Metka Sulič in Helena Grdina. Letošnje poletje je bilo zanje precej aktivno, saj je za njimi že organizacija in izvedba tritedenskega Orkesterkampa v Bovcu z 250 mladimi glasbeniki.

“Solokamp je nekoliko drugačen, tu je manj ljudi, udeleženci so večinoma že izoblikovani glasbeniki, lekcije so individualne,” pravi Božič, ki že pripravlja material za naslednji projekt - Svirel. Hkrati se Božič, tudi predsednik Mladinske filharmonije Nova, že pripravlja na novo sezono, 14. septembra namreč odpirajo avdicijo za nove člane.

KLAVDIJA FIGELJ


Najbolj brano