Barufe v epicentru jadranske evforije

Ko so se na mizah štirih istrskih gledališč v začetku leta začela kopičiti vabila na gostovanja Baruf po Balkanu in Mediteranu, si nihče ni mogel misliti, da bo kultna predstava “konkurirala” množičnemu ljudskemu slavju, ki se je po jadranskih mestih razigralo v dneh po srebrni zmagi hrvaške nogometne reprezentance.

Barufe  so navdušile tudi v  Splitu, rodnem kraju avtorja Predraga Lucića.
Barufe so navdušile tudi v Splitu, rodnem kraju avtorja Predraga Lucića.  

BUDVA, SPLIT, ZADAR > V Črni gori seveda ni bilo nogometnega delirija, se pa uveljavljeni ambientalni festival otepa z zvočnim onesnaženjem, ki se mu danes pač ni mogoče izogniti. Zaradi gledališča pa že ne bomo zaprli kafiča! Kar vprašajte Mittelfest, Primorski poletni festival ali Kino Otok … In vendar: tehno in house Barufam v Budvi nista prišla do živega, občinstvo na slikoviti trdnjavi je uživalo, tudi v pasažah, ki jih zaradi njej oddaljenih narečij ni dobesedno razumelo. Igralska kreacija pokrije še tak verbalni vozel.

Karavana barufantov se je pomaknila v Dalmacijo in v Split prispela prav na dan velikega finala. Odločitev o preselitvi predstave v zavetje gledališke stavbe je bila logična, tri tisoč let staro mesto se je treslo od navijaških čustev. A Barufe so imele svoje navijače: vedeti je treba, da je pesnik, satirik in Splitčan Predrag Lucić, prekmalu preminuli avtor dramske adaptacije Goldonijevega izvirnika, svojevrstna splitska ikona in simbol vrhunskega novinarstva in brezkompromisne moralne drže v hrvaški javnosti. Sicer izbirčno in omikano občinstvo, zaljubljeno v klasično izvedbo Goldonijevih Zdrah (v splitski čakavski govor jih je pred pol stoletja preložil skladatelj Ivo Tijardović), je Tauferjeve Barufe sprejelo brez vsake rezerve, igralce pa nagradilo z glasnimi ovacijami.

Turneja po festivalih

Mednarodno turnejo po uveljavljenih gledaliških festivalih so Barufe - predstava, pri kateri so združili moči Gledališče Koper, SNG Nova Gorica, Slovensko stalno gledališče Trst in Istrsko narodno gledališče¸- Mestno gledališče Pulj - začele v Črni Gori, na 32. Mednarodnem festivalu Grad teatar Budva, nadaljevale na 64. Mednarodnem festivalu Splitsko ljeto in sklenile na 24. festivalu Zadarsko kazališno ljeto.

V Zadru se je zgodba ponovila: medtem ko je 50.000 ljudi v škrlatu sončnega zahoda na ulicah pričakovalo svoje Vatrene in so mesto preletavali migi in kiowa helikopterji, se je v blagodejni temi Narodnega gledališča vnovič razbesnela polifonija ribiških (beri: razrednih) bojev in čustev. Ne nacionalnih, ta so, ko gre za preživetje in ljubezen, vselej v drugem planu. Še en popoln uspeh.

Črnogorski in hrvaški mediji so ansamblu Baruf namenili veliko pozornosti, tiskani z obsežnimi najavami in poglobljenim kritiškim odmevom, elektronske so pritegnili igralci, še posebej Kristijan Guček kot Giovanin. Za ilustracijo le dva naslova: “Spektakularna satira o nas, oblasti in Evropi” (Vijesti, Podgorica), “Goldoni- Lucić: Barufe - multikulturalno-multipljuvaški svet” (Slobodna Dalmacija, Split). V Zadarskem listu pa so zapisali, da je predstava “spoj hrvaškega talenta in slovenske kreativnosti v fiktivnem prostoru in času, v katerem ne obstaja nobena arbitraža, ampak en sam cilj: umetniško prijateljstvo in čista igralska energija”.

Podpisana barufanstka fenica, ki si je doslej ogledala 13 izvedb predstave na najrazličnejših prizoriščih v štirih državah, lahko spokojno ugotovi: pogumna programska odločitev Gledališča Koper za mednarodno gledališko koprodukcijo ni bila lahka, uresničitev pa še malo ne enostavna. Vendar pa se je preverjena formula “vrhunska kakovost + visoki profesionalizem + strast” izkazala za zmagovito. Barufe odličnih združenih komedijantov osvajajo Mediteran, razvnemajo srca, božajo pamet. Zaradi univerzalne govorice umetnosti se elegantno požvižgajo na jezikovne in ostale bariere. To je teater. Amen.


Najbolj brano