Andrej Pirjevec: “Ljudje si ne upajo sanjati”

Pravi, da se ljudje bojijo sanjati in se morda tudi zato bojijo instrumentalne glasbe. Ki pa je lahko, kakor dokazuje s svojo novo ploščo Sežančan Andrej Pirjevec, čudovito dostopna, radijem prijazna in vse prej kakor nerazumljiva. Nocoj bo ploščo Instrumental soul z zasedbo AP Group predstavil v Kosovelovem domu v Sežani, jutri pa še v Zlatem zobu v Ljubljani.

Andrej Pirjevec je v sredo z Enzom Hrovatinom snemal v studiu Hendrix ploščo v živo, drevi pa svojo predstavlja v Kosovelovem domu Foto: Maja Pertič Gombač
Andrej Pirjevec je v sredo z Enzom Hrovatinom snemal v studiu Hendrix ploščo v živo, drevi pa svojo predstavlja v Kosovelovem domu Foto: Maja Pertič Gombač

SEŽANA > Vsestranskega glasbenika Andreja Pirjevca te dni v medijih zasledimo predvsem kot snovalca in pobudnika osrednjega projekta ob 110. obletnici rojstva Srečka Kosovela Človek ni simetričen, a tokrat v Kosovelovem domu predstavlja zgoščenko, ki mu je še posebej pri srcu. Doslej je že izdal dve plošči s triom The open trio, ki ga je na Krasu ustanovil leta 2007, ko je sicer še študiral v Londonu.

“Veste, kako je bilo priti iz Londona v Slovenijo? Kot bi med vožnjo avtomobila naenkrat prestavil iz pete prestave v drugo. Trd pristanek, da, a sčasoma sem ugotovil, da resnično ni tako slabo, kot imamo tu marsikdaj občutek,” poudarja glasbenik, ki je štiri leta študiral sodobna tolkala na London College of Music na londonski univerzi Thames Valley, a se leta 2011 odločil, da se vrne na Kras, kjer si je ustvaril svoj studio. Čeprav se za marsikaterega glasbenika London na prvi pogled zdi Indija Koromandija, saj, kakor je izkusil tudi Pirjevec, ponuja veliko več možnosti za izobraževanje, igranje, izmenjave med glasbeniki, kar prinaša napredovanje, obenem od glasbenika zahteva leta in leta predanosti. “Ko končaš študij, moraš pet, šest in več let igrati ob redni službi, da ti morebiti nekega uspe živeti od glasbe. A odnos do glasbenikov je tam po drugi strani povsem drugačen. V Sloveniji glasbo dojemajo kot zabavo. Ko tu nekomu povem, da sem glasbenik, me po navadi vpraša še: Kaj pa zares delaš? V Londonu se kaj takega ne more zgoditi. Glasbenik je pač eden od poklicev,” pojasnjuje Andrej Pirjevec, ki se preživlja zlasti s poučevanjem glasbe v treh zamejskih krajih in kajpada z igranjem za nekatera znana domača in tuja imena.

“Seveda bi se zgolj s svojim ustvarjanjem težko preživljal, zlasti zato, ker se inštrumentalna glasba, kakršno večinoma ustvarjam, težko prebije do radijskih postaj. Zato tudi, kakor temu pravimo profesionalni glasbeniki, tezgarim, pri čemer moram poudariti, da sodelujem z glasbeniki, ki ustvarjajo izvirno, avtorsko glasbo, ali pa vtisnejo glasbi, ki jo igrajo, avtorski pečat, kakor to počne brazilska pevka Denise Dantas,” poudarja Pirjevec, ki je v sredo v studiu Hendix igral bobne v zasedbi Negratenera, s katero je Enzo Hrovatin v oddaji Radiol Live! posnel novo ploščo v živo.

Svojo novo ploščo je Pirjevec naslovil Intsrumental soul (Instrumentalna duša) in jo posvetil inštrumentalni glasbi. “Marsikdo ima do inštrumentalne glasbe predsodke. Mnogi jo povezujejo bodisi s klasiko bodisi z jazzom, a vmes je še celo morje žanrov in možnosti, ki so daleč od zahtevnega poslušanja, ki se ga vsi tako bojijo,” razmišlja glasbenik, ki je sicer študiral bobne, a svojo glasbo ustvarja s kitaro. Z njo, kakor pravi, glasbo najprej “riše”, saj sprva ustvari svojevrstne skice, linije, ki jih kasneje dograjuje in nadgrajuje v celostne avtorske aranžmaje.

“Moja glasba je morebiti svojevrstna 'world', etno glasba, ki temelji na melodiji in je zato zelo poslušljiva, a tudi urednikom radijskih postaj težko dopovem, da so pesmi radijem prijazne. Inštrumentalna glasba je glasba, ki ti dovoljuje sanjati in morda je to problem. Ljudje si ne upajo sanjati. Bojijo se svobode. Očitno živimo v času, ko ljudje potrebujejo navodila, celo za to, kar v določenem trenutku poslušajo, in ne odprtosti. Nenazadnje je inštrumentalna glasba mednarodna, vsi jo razumejo,” pravi Pirjevec, ki je na plošči odigral bas kitaro, kitaro in tolkala. V AP Group, kot je poimenoval zasedbo, so še flavtistka in pevka Katja Mlinar, kitarist Franko Reja, klaviaturist in kitarist Davide Tomasetig in Andre Araujo na bobnih, ki bo v Sežani zaigral na tolkalih, na bobnih pa bo Andrea D'Ostuni. Pridružila se jim bosta še saksofonist Bojan Volk in violončelist Mariano Bulligan.

MAJA PERTIČ GOMBAČ


Najbolj brano