12 dni razlogov, zakaj sedeti v temi

Za vse, ki imajo radi dober film, je zadnje dni krovna tema pogovora, kaj boš gledal in zakaj. Programski vodja festivala Simon Popek je tudi tokrat poskrbel, da bodo na svoj račun prišli vsi, ki kaj dajo na film. Obeta se več kot 120 zgodb, od predpremier do ekstravagance.

V Panorami svetovnega filma se veliko stavi na Teater ubijanja, dokumentarec, v katerem režiser Joshua Oppenheimer prepriča nekdanje vodje indonezijskih paravojaških enot, da si sami izberejo filmske žanre, s katerimi bodo ponovno uprizorili osebne
V Panorami svetovnega filma se veliko stavi na Teater ubijanja, dokumentarec, v katerem režiser Joshua Oppenheimer prepriča nekdanje vodje indonezijskih paravojaških enot, da si sami izberejo filmske žanre, s katerimi bodo ponovno uprizorili osebne 

LJUBLJANA > Pregled letošnjega izbora kaže, da filmarje zanimajo mladi, njihove usode in zagate. Morda najtežje pričakovani film v sekciji Predpremiere je Adelino življenje, zmagovalec Cannesa, o ljubezni, ki jo je Abdellatif Kechiche prelil v tri ure odtenkov nekega odnosa. Da je ta lezbičen, po mnenju režiserja ne igra bistvene vloge, četudi so se mediji razpisali samo o desetminutnem odlomku spolnega odnosa, kar, tako Popek, dela krivico filmu.

Na festival, ki sicer ni mišljen kot rdeča preproga za zvezde, prihaja tudi vrsta gostov. Zanimivo bo prisluhniti, zakaj je režiser György Palfi na Madžarskem, kjer o kulturi seveda odloča Viktor Orban, posnel Zadnji rez: Dame in gospodje, in kako je sploh lahko nastala severnokorejsko-belgijska koprodukcija Tovarišica Kim leti v nebo.

Teater ubijanja: Saj ni res, pa je

V Panorami svetovnega filma se veliko stavi na Teater ubijanja, dokumentarec, v katerem režiser Joshua Oppenheimer prepriča nekdanje vodje indonezijskih paravojaških enot, da si sami izberejo filmske žanre, s katerimi bodo ponovno uprizorili osebne izkušnje množičnih pobojev komunistov v Indoneziji leta 1965. Povabilu so se navdušeno odzvali, gledalcu pa ostane le vzdih “saj ni res, pa je”.

V Ekstravaganco sta med drugim umeščena filma TuristaBena Whetleya - ta je film ceste, poln črnega humorja, v katerem se navidez povsem običajen ljubezenski par popelje do najbolj bizarnih otoških turističnih krajev ter pri tem za seboj pušča krvavo sled -, in V strahu, ki ga podpisuje Jeremy Lovering, o, ponovno, paru, ki se odpelje na glasbeni festival, a ga obcestni znaki vodijo v krogu.

Fokus - novi avstrijski film

V Fokusu je tokrat novi avstrijski film, ki je tudi po zaslugi Michaela Hanekeja in Ulricha Seidla dobil upravičeno ključno mesto na cineastičnem zemljevidu. Ne gre spregledati filma StenaJuliana Pölslerja, ki ga je posnel po istoimenskem romanu, uspešnici Marlene Haushofer. To je film o vprašanjih, ki si jih zastavlja protagonistka, ko na svetu ostane sama, v naravi, v družbi nekaj živali.

Sekcija Posvečeno postavlja v središče hrvaškega režiserja Lordana Zafranovića, ki je s svojimi filmi, v katerih je med drugim preizpraševal tudi neslavno hrvaško zgodovino, doma postal persona non grata. Ogledati si bo mogoče tako njegove kratke filme kot Kroniko nekega zločina, Muke po Mateju, Okupacijo v 26 slikah in njegov najbolj oseben film Zaton stoletja - Testament L.Z.

V Perspektivah bo znova na ogled deset filmov, ki obetajo, da bodo režiserje naredili za velike filmarje. V tej sekciji je tudi slovenska koprodukcija Zoran, moj nečak idiotMattea Oleotta, ki je prejel nagrado občinstva na beneškem tednu kritike. V filmu sta Jan Cvitkovič in Marjuta Slamič.

Mladi in drzni - generacija, polna upora proti vsem in vsemu

Retrospektiva pod naslovom Mladi in drzni se bo poklonila filmom, kot so Upornik brez razloga, Punce, Nočni izlet, torej filmom, ki prikažejo generacijo polno upora proti vsem in vsemu. Popek pri tem poudarja, da gre za povsem njegov izbor, njegovo videnje upora na filmskem traku, saj je tovrstnih filmov enostavno preveč, da bi lahko naredili pravičen seznam.

STA


Najbolj brano