Varnostni pas rešuje življenja

Med vozniki in potniki v avtomobilih bi bilo 40 odstotkov manj žrtev, če bi uporabljali varnostne pasove, opozarjajo na Generalni policijski upravi. Policija nadaljuje preventivno akcijo ozaveščanja ljudi Ne pozabi, pripni življenje, ki bo trajala do 28. marca.

Med vozniki in potniki v avtomobilih bi bilo 40 odstotkov manj žrtev, če bi uporabljali varnostne pasove, opozarjajo na Generalni policijski upravi
Med vozniki in potniki v avtomobilih bi bilo 40 odstotkov manj žrtev, če bi uporabljali varnostne pasove, opozarjajo na Generalni policijski upravi 

LJUBLJANA > Policisti bodo v okviru akcije preverjali uporabo varnostnih pasov pri voznikih in sopotnikih na sprednjih in zadnjih sedežih ter pravilno uporabo zadrževalnih sistemov v vseh vrstah motornih vozil. Opozarjajo, da je izjemnega pomena pravilna raba varnostnega pasu. Zgornji del varnostnega pasu mora teči čez sredino rame, ne sme biti preblizu vratu in ne sme zdrsniti z rame, spodnji del pasu pa mora potekati prek bokov in ne prek trebuha. Zaponka pasu mora biti dobro zapeta, pas pa se mora prilegati telesu.

Pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo pri velikih hitrostih, varnostni pas lahko reši življenje. Pri manjših hitrostih, na primer pri mestni vožnji, pa lahko varnostni pas predvsem prepreči nepotrebne poškodbe, ki so lahko tudi pri nizkih hitrostih zelo hude.

Nevarno je že zaviranje

Kako pomembno je pripenjanje z varnostnim pasom, kaže več podatkov, navajajo na policiji. Odrasel človek lahko na primer z močjo rok in nog zadrži težo svojega telesa ob trku do hitrosti sedem kilometrov na uro. Že ostro zaviranje pri majhni hitrosti je dovolj, da otroka, ki ni pripet, vrže s sedeža v avtomobilu in ga hudo poškoduje.

Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo 30 kilometrov na uro, je udarec na naše telo enak padcu z višine treh metrov, pri hitrosti 50 kilometrov na uro pa je sila enaka desetmetrskemu padcu v globino. Pri večjih hitrostih ta sila skokovito narašča in je pri hitrosti 100 kilometrov na uro že enaka padcu z višine 40 metrov, kar pomeni veliko verjetnost za hude poškodbe.

Otroke le na zadnje sedeže

Uporaba varnostnega pasu je obvezna na vseh sedežih v vozilih. Otrok, manjši od 150 centimetrov, mora biti zavarovan z zadrževalnim sistemom, ki je primeren njegovi telesni masi. V motornem vozilu, ki ni opremljen z zadrževalnim sistemom, ni dovoljeno prevažati otrok, mlajših od treh let. Otroke, starejše od treh let in manjše od 150 centimetrov, je dovoljeno voziti le na zadnjih sedežih, še opozarjajo.

Lani je po podatkih policije v Sloveniji med 40 umrlimi vozniki osebnih avtomobilov le 15 voznikov uporabljalo varnostni pas, od 16 umrlih potnikov pa le šest.

Policisti so začeli izvajati evropsko usklajen nadzor nad uporabo varnostnih pasov v vozilih že 10. marca.

STA


Najbolj brano