Ukradeni roverji in BMW-ji čez Slovenijo na vzhod

Združbi tatov luksuznih avtomobilov, ki so jih kradli v Rimu in Benetkah, so policisti zasegli enajst vozil, štiri so ustavili v Sloveniji. V skoraj vseh primerih so tatovi, večinoma kurirji, policistom bežali in tudi po slovenskih cestah ogrožali druge voznike.

TRST > Preiskava se je začela pred približno pol leta. Tržaški prometni policisti so med nadzorom na območju nekdanjega mejnega prehoda Fernetiči poskušali ustaviti dva BMW-ja X1, a se voznika nista zmenila za njihove ukaze in sta se z veliko hitrostjo odpeljala proti Sloveniji. Tržaški prometni in sodni policisti so med preiskavo uporabili vse preiskovalne metode, koordiniral pa jih je tržaški tožilec Federico Frezza. V prvi fazi preiskave so najprej ugotovili, kakšne avtomobile uporabljajo člani združbe. Vsi so bili “čisti” oziroma niso bili ukradeni. Opazili so jih že ob ustavljanju omenjenih dveh BMW-jev, nato pa še ob drugih podobnih primerih.

Počasi so identificirali tudi voznike teh avtomobilov, ki so se zadrževali predvsem na območju Rima. Delovali so kot nekakšna štafeta, saj so ukradena vozila spremljali na določenih odsekih in pajdašem, ki so bili za volanom ukradenih vozil, sporočali novice o morebitni prisotnosti policistov. Na včerajšnji novinarski konferenci Trstu so policisti pohvalili dobro sodelovanje s slovenskimi kolegi, s katerimi so sodelovali tudi v tej preiskavi (SPQR).

Tako so slovenski policisti v začetku marca na avtocesti med Ljubljano in Mariborom ustavili 26-letnega moldavskega državljana Iuria Colto, ki je vozil BMW X5, ukraden v Rimu. Že deset dni zatem so celjski in murskosoboški policisti po divjem zasledovanju ustavili 28-letnega Moldavca Iona Casuja in 31-letnega Viorela Plescana. Oba sta sedela za volanoma BMW-jev X6, ki so jih člani združbe v isti noči ukradli v Benetkah.

Z njihovim prijetjem so policisti prišli do pomembnih podatkov za preiskavo, denimo do številk mobilnih telefonov drugih osumljenih, tudi do tistih na vrhu združbe.

Tržaški preiskovalci so ugotovili, da so tatovi za to, da so pognali ukradena vozila, potrebovali le dve minuti. Najprej so razbili okna na vratih, nato pa so s transponderji naredili nove, klonirane ključe avtomobila in se odpeljali. Ukradene avtomobile so kmalu zatem prevzeli kurirji in se odpeljali proti meji s Slovenijo (v glavnem na območju Trsta) in nato naprej proti Madžarski in Moldaviji. V Trstu so še povedali, da so bila prijetja tatov vozil izredno nevarna, podobni prizori so se dogajali tudi pri aretacijah v Sloveniji. Vozniki ukradenih avtov in njihovi spremljevalci so poskušali prebiti policijske blokade. Sredi junija so prišli do podatka, da se proti Sloveniji pomika pravi konvoj ukradenih vozil. Ustavili so jih pri cestninskih postaji Lisert v bližini Tržiča. Za volani štirih terencev (znamke BMW in rover) so sedeli 46-letni Romun Daniel Nicolae Badescu, 36-letni moldavski državljan Ion Iabanji, 29-letni Romun Ionut Nicolae in njegov 32-letni sodržavljan Alexandru Cega. Pred dnevi pa so v okolici Rima prijeli še 27-letnega Moldavca Dionisia Pintea in tri leta mlajšega Romuna Doriana Florina Oanta. Oba naj bi sodila v sam vrh organizirane združbe.

Tržaški policisti so sodelovanja v omenjeni združbi osumili dvanajst ljudi iz Romunije in Moldavije, sedem so jih zalotili pri kraji, štiri v Sloveniji. Enajst zaseženih vozil naj bi bilo vrednih približno 600.000 evrov.

SIJAN PRETNAR


Najbolj brano