Tragedijo povzročil veter

Po uvodnem poročilu preiskave tragične balonarske nesreče na ljubljanskem Barju, ki se je zgodila prejšnji teden, je do tragedije prišlo zaradi nenadne spremembe vremena oziroma striženja vetra, zaradi česar je bilo oteženo upravljanje balona.

Vzrok za tragedijo naj bi bila nenadna sprememba vremena oziroma nevihtni piš  Foto: STA
Vzrok za tragedijo naj bi bila nenadna sprememba vremena oziroma nevihtni piš  Foto: STA

LJUBLJANA> Deset dni po najhujši nesreči, v kateri so umrli štirje ljudje, 14 pa se jih je težje poškodovalo, še vedno ni vseh odgovorov. Roman Rovanšek, vodja službe za preiskovanje letalskih nesreč na ministrstvu za infrastrukturo in prostor, je potrdil, da je nesrečo povzročil neugoden veter pri tleh. Pred nesrečo, med sedmo in osmo zjutraj, je na Gorenjskem nastalo več neviht, nevihtni piš pa se je pojavil tudi na območjih, kjer neviht ni bilo.

Teden dni po nesreči so večino poškodovanih, med njima sta se znašla tudi najstnika z Idrije, odpustili v domačo nego, dva, med njimi tudi pilot, pa sta še vedno v kritičnem stanju.

V prihodnjih dneh bodo komisijsko pregledali in analizirali balon. Preverili naj bi, ali je bila morda za nesrečo kriva tudi tehnična napaka na balonu.

Rovanšek je poudaril, da ne preiskujejo krivde za nesrečo, temveč je cilj preiskav takšnih in podobnih nesreč izboljšati varnost v letalstvu in preprečiti nadaljnje nesreče. Preiskava bi se morala po pravilih končati v enem letu, če pa se ne, morajo preiskovalci pojasniti, zakaj se ni končala.

Rovanšek je med drugim povedal, da je balon ob pristajanju nekajkrat udaril ob tla, pozneje zagorel in se ustavil šele po 117 metrih od trka v drevo. Pilot balona bi moral opraviti nov specialistični pregled zaradi slabega vida, letalski inšpektor mu je, dokler tega ne opravi, prepovedal letenje. Pilot prepovedi ni upošteval, je še pojasnil Rovanšek. Dodal pa je, da je pilot sicer imel dovoljenje pilota prosto letečega balona in zdravniško spričevalo za drugi razred. Usodnega dne pa pilot ni imel vzpostavljene radijske zveze s pristojno kontrolo zračnega prometa.

Balonarski center Ljubljana, tako kot drugi, ni imel dovoljenja za komercialne polete oziroma ustreznega spričevala. Dodal je še, da je bila odločitev o poletu pilotova, ali so bili ustrezni pogoji za letenje, pa bo pokazala preiskava. Zavrnil je tudi namige, da naj bi bil na balonu kopilot.

Zaradi nesreče še vedno velja prepoved javne agencije za civilno letalstvo, ki je prizemljila vse komercialne lete z baloni. Predstavniki agencije za civilno letalstvo, Letalske zveze Slovenije in ponudnikov komercialnih balonarskih poletov, so že uskladili predlog varnostne direktive, ki med drugim določa obvezno opremo, postopke za pripravo leta in vkrcavanje potnikov. Dogovor bo veljal do implementacije evropske uredbe, predvidoma do marca prihodnje leto.

SP, NR


Najbolj brano