Sojenje nekdanjemu piranskemu komandirju

Včeraj se je nadaljevalo sojenje nekdanjemu piranskemu komandirju Robertu Zonti, ker naj bi uničil pritožbo občana, začelo pa se je še drugo sojenje, ker naj bi s civilnim policijskim avtom brez potnega naloga prevozil kar 1068 kilometrov. Vrhovno državno tožilstvo trdi, da v zasebne namene, Zonta pa dokazuje, da so bile vse vožnje službene.

Zadeve, zaradi katerih se je nekdanji komandir znašel na zatožni klopi, so se dogajale v času, ko je policijska postaja delovala še v Portorožu Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Zadeve, zaradi katerih se je nekdanji komandir znašel na zatožni klopi, so se dogajale v času, ko je policijska postaja delovala še v Portorožu Foto: Zdravko Primožič/Fpa

PIRAN> Prvo sojenje nekdanjemu piranskemu policijskemu komandirju Robertu Zonti se je začelo pred časom, vrhovno državno tožilstvo pa ga obtožuje, da naj bi od maja 2007 do aprila 2008 uničil pritožbo Branka Mallyja iz Portoroža in tako storil kaznivo dejanje. Včeraj je pričal tudi Mally, ki je zatrdil, da je pritožbo ustno narekoval Zontinemu pomočniku Iztoku Cahu, ta pa je nato natisnil tri izvode, ki sta jih Cah in Mally tudi podpisala.

“Dva dni prej sem prišel na postajo, da bi se pritožil zaradi maltretiranja policistov. Komandir ni bil sposoben normalne komunikacije. V sobi, ki jo imajo za kriminalce, je skakal okrog mene in kričal, naj povem, če sem policistom pokazal vozniško dovoljenje ali ne. Rekel je, da je to vse, kar ga zanima. Bil je živčen, po moji oceni tudi pod vplivom nedovoljenih substanc,” je zatrdil Mally.

Ker se od maja 2007 do konca leta ni zgodilo nič, je Mally zaprosil za pomoč koprsko odvetnico, ki je na piransko policijsko postajo poslala vprašanje o pritožbi. “Nato sta me obiskala dva kriminalista iz notranje kontrole in začela spraševati o pritožbi. Na moje vprašanje, kje pravzaprav je, je starejši odgovoril, da so jo našli v predalu komandirjeve mize,” je povedal Mally. S tem se je tudi začel postopek, ki je pripeljal do izredne odpovedi zaposlitve Zonti.

Primera ni bilo v evidenci

Mally je še dodal, da je policija po njegovi pritožbi ustavila izvršbo 543 evrov kazni, da pa ga je sodišče zaradi prekrška kaznovalo s 17 kazenskimi točkami in 520 evri kazni. “Potem so me napotili še na dodatno usposabljanje kot starega alkoholika, za kar sem plačal še dodatnih 300 evrov,” je pristavil. Na njegovo pritožbo, ki se je na piranski policijski postaji izgubila, so mu kasneje odgovorili, da policisti niso kršili nobenih pravil ali zakonov in da so postopek z njim opravili korektno.

Včeraj je pričala tudi Zontina nekdanja tajnica Vanesa Knafeljc, ki je v predalu komandirjeve mize videla mapo z napisom Branko Mally in sklepala, da gre za pritožbo. “V tistem predalu je imel pritožbe. Kaj točno je bilo v mapi, pa ne vem, ker je nisem odpirala,” je dodala. Na vprašanje pomočnice vrhovne državne tožilke Andreje Žvanut je odgovorila, da primera Mally ni nikoli prejela, da bi ga vknjižila. “Ko smo dobili urgenco od odvetnice, sem preverila v računalniku in tega primera nisem našla. Komandirju sem rekla, da gre verjetno za tisto zadevo, ki jo ima v predalu, papir je vzel in rekel, da bo on odgovoril,” je povedala.

Dokazoval večino voženj

Včeraj pa se je na piranskem okrajnem sodišču začelo tudi drugo sojenje proti Zonti. V tem primeru mu vrhovno državno tožilstvo očita, da je s civilnim policijskim avtom brez potnega naloga prevozil kar 1068 kilometrov v zasebne namene. S tem naj bi neupravičeno uporabljal službeni avto.

“Zanikam,” je odločno dejal Zonta. “Gre za administrativno napako z moje strani, kršil sem pravilnik o uporabi službenih vozil, vendar sem vse kilometre vpisoval v knjižico o uporabi vozila in vse vožnje opravil v službene namene.”

Za osem od dvanajstih očitanih voženj je predložil dokazila, da jih je res opravil v službene namene: enkrat je šel na službeno potovanje, drugič na srečanje z italijanskimi policisti, tretjič na srečanje s hrvaškimi, pa na prednovoletni sprejem novinarjev, na državno proslavo na Škofije, na prednovoletno srečanje policijske uprave, dvakrat je avto uporabljal, ko je bil v službi, enkrat pa se je odpeljal na ogled prometne nesreče. Včeraj ni imel dokazov le za štiri vožnje, vendar je zatrdil, da je avto takrat uporabljal, ko je bil v službi.

Vozili so po domače

Pojasnil je še, da so sporni civilni avto uporabljali tudi drugi kriminalisti in marsikdo ni vpisal kilometrov, ki jih je prevozil. “Večkrat sem zato kilometre preprosto pripisal moji vožnji. Vozila nisem nikoli uporabil za zasebne namene. Za vse naloge, ki sem jih opravljal, sem lahkomiselno mislil, da je tedenski potni nalog dovolj,” je dejal.

Nekdanji direktor koprske policijske uprave Iztok Jakomin je včeraj povedal, da je med njim in komandirji vedno veljalo načelo zaupanja in kot direktor ni šel nikoli preverjati komandirjevih voženj. Tudi po njegovem mnenju je bilo možno voziti službeni avto s tedenskim potnim nalogom. “Odvisno od namena in nalog,” je dodal. Da so potrebovali potni nalog za vsako vožnjo, pa je trdil nekdanji in sedanji hišnik policijske postaje Robert Kontič. Je pa tudi on potrdil, da se je v enem dnevu v posameznem avtu zvrstilo več voznikov in da vsi niso vpisovali prevoženih kilometrov.

DANIJEL CEK


Najbolj brano