Policijske pnevmatike so se na testu slabo obnesle

Prometni strokovnjaki po današnjem testu pnevmatik na policijskih vozilih ne priporočajo pnevmatik Goodride, na katere so opozarjali v policijskem sindikatu. Celotne rezultate današnjega testiranja bodo v družbi AM Ljubljana posredovali ministrstvu za notranje zadeve v prihodnjih dneh.

Notranje ministrstvo je danes testiralo štiri komplete pnevmatik s katerimi so opremljena policijska vozila. Pnevmatik Goodride, na katere so opozarjali v Policijskem sindikatu Slovenije, strokovnjaki ne priporočajo.  Foto: STA
Notranje ministrstvo je danes testiralo štiri komplete pnevmatik s katerimi so opremljena policijska vozila. Pnevmatik Goodride, na katere so opozarjali v Policijskem sindikatu Slovenije, strokovnjaki ne priporočajo.  Foto: STA

CELJE > Razlog za današnje testiranje so opozorila Policijskega sindikata Slovenije, ki je kot vprašljive ocenil predvsem pnevmatike Goodride.

Družba AM Ljubljana je danes po naročilu notranjega ministrstva na poligonu na Ljubečni pri Celju opravila test primerljivosti štirih kompletov pnevmatik. S tem testom je ministrstvo želelo dobiti informacije o odzivu pnevmatik različnih proizvajalcev na mokrem in suhem terenu.

Ministrstvo: varnost policistov in prometa na prvem mestu

Generalni sekretar na notranjem ministrstvu Domen Bizjak je v izjavi za medije poudaril, da jim je varnost policistov in na sploh prometa na prvem mestu. Prav zato so se odločili za testiranje takoj, ko so se pojavili dvomi v kakovost novih zimskih pnevmatik.

Bizjak je poudaril, da bo ministrstvo, če se bo pokazalo, da pnevmatike v najbolj ekstremnih razmerah ne ustrezajo vsem parametrom, ukrepalo. V tem primeru bi verjetno pnevmatike vrnilo dobavitelju in kupilo nove.

“Vse pnevmatike, ki jih kupujemo na trgu, imajo nalepko, iz katere je razvidno, kakšna je njihova kakovost, kakšne so značilnosti pri vožnji v mokrih razmerah in kakšna je poraba goriv. Vse pnevmatike morajo ustrezati mednarodnim standardom in vse te certifikate smo že preverili,” je dejal Bizjak.

Če bodo rezultati zelo slabi za vse štiri komplete testiranih pnevmatik, bo to po Bizjakovi oceni nekaj pomenilo tudi v svetovnem merilu, proizvajalci pa se lahko vprašajo, kakšne certifikate so dali.

Dušan Lukič iz družbe AM Ljubljana je danes pojasnil, da razlike med pnevmatikami zagotovo obstajajo; ene so boljše na suhi podlagi, druge na mokri. V družbi bodo pripravili poročilo z današnjega testiranja in ga poslali ministrstvu, ki se bo odločilo, ali so pnevmatike nad tisto mejo, ki velja za hitra intervencijska vozila.

Pnevmatik Goodride strokovnjaki ne priporočajo

Strokovnjaki so danes ocenili, da so se za potrebe dinamične vožnje najbolj izkazale pnevmatike Gooodyear in Dunlop, pnevmatika Sava je primerna za vsakdanjo rabo, pnevmatik Goodride, na katere so opozarjali v Policijskem sindikatu Slovenije, pa strokovnjaki ne priporočajo.

Ministrstvo za notranje zadeve je v postopku javnega naročila za oddajo naročila blaga po odprtem postopku kupilo 5110 zimskih pnevmatik, s katerimi je pred zimo opremilo policijska vozila, zanje pa je odštelo 357.560 evrov.

Gume različnih znamk sta dobavila dva dobavitelja - Bartog, s katerim je ministrstvo sklenilo pogodbi za nekaj manj kot 184.000 in nekaj manj kot 135.000 evrov, in Goodyear Dunlop Sava, s katerim je sklenilo pogodbo za nekaj več kot 39.000 evrov.

Policijski sindikat Slovenije so zmotile pnevmatike dokaj neznane znamke, predvsem znamka Goodride (ministrstvo jih je kupilo 126), ki jih je dobavil Bartog. Po navedbah predsednika sindikata Radivoja Uroševiča gre za praktično neznano znamko, ki je že na prvi pogled slabše kakovosti, zato jih skrbi za varnost policistov.

STA


Najbolj brano