Luka Koper po tirih spet povezana s svetom

Luka Koper ni več slepo železniško črevo. Sinoči je iz Kopra proti Ljubljani odpeljal prvi tovorni vlak, z dizelsko lokomotivo, saj je delavcem Slovenskih železnic uspelo usposobiti progo. SŽ in Luka bosta poskrbeli za pospešen ritem voženj tovornih vlakov, saj se je v Luki v minulih dneh nabralo precej tovora.

Tovorni vlaki so sinoči začeli voziti tudi na progi Koper-Ljubljana 
 Foto: Leo Caharija
Tovorni vlaki so sinoči začeli voziti tudi na progi Koper-Ljubljana  Foto: Leo Caharija

KOPER, LJUBLJANA > Koprsko pristanišče je bilo glede železniških povezav vse od četrtka zvečer odrezano od sveta. Od prejšnjega petka do srede tako v Luki niso naložili oziroma raztovorili približno 4100 vagonov. V Kopru se je tako nabralo 175.000 ton tovora, ki bi moral kreniti proti kupcem. Žled je namreč obglavil progo Koper-Ljubljana. Najbolj kritičen je odsek med Borovnico in Pivko, kjer je žled poškodoval električne napajalne vode. Sanacija električnega napajalnega sistema bo trajala več mesecev, zato je jasno, da se za to progo začenja era dizelskih lokomotiv. Prva je zapeljala po tirih že sinoči, potem ko je delavcem Slovenskih železnic (SŽ) uspelo očistiti oba glavna tira. SŽ v Koper in iz njega vsak dan pripeljejo približno 60 tovornih vlakov. Zdaj bodo z Luko poskrbeli za njihov pospešen odvoz, s tem pa za redno oskrbo gospodarstva doma in v tujini.

Velik ovinek po Bohinjski progi

Slovenske železnice je včeraj obiskal predsednik republike Borut Pahor. Vodstvo z generalnim direktorjem Dušanom Mesom na čelu mu je opisalo katastrofalno škodo in potek sanacije. Pahor je pohvalil njihova prizadevanja za čim hitrejšo ureditev razmer po ujmi, kakršne na slovenskih tirih ne pomnimo.

Že v noči s srede na četrtek pa se je Luka začela po tirih odpirati svetu. Uporabili so namreč Bohinjsko progo. V Koper so pripeljali vlak na kontejnerski terminal in prazne vagone za premogovni terminal, iz Kopra pa je na pot proti kupcem krenil tovor; na štiri vlakovne kompozicije so natovorili gorivo, premog in glinico, pa tudi prazne vagone za avtomobile.

Po Bohinjski progi lahko pelje le štiri do pet vlakov na dan. Zato je na mestu vprašanje, zakaj te sicer daljše proge niso uporabili že konec tedna, ko je tire proti Primorski poškodoval žled. “Bohinjska proga je bila do tako rekoč včeraj neprevozna. Na progi, zlasti na njenem severnem delu, je ležalo podrto drevje, na Jesenicah pa je bilo kar meter snega na tirih. Veliko dela je bilo potrebnega, da smo jo usposobili,” so pojasnili v Slovenskih železnicah.

Poudarjajo, da je ta proga rešitev v skrajnih primerih. Proga, ki ima na nekaterih odsekih zahtevne vzpone, ima omejitve glede osne obremenitve, v strmino vlak vlečeta dve dizelski lokomotivi, hitrost je nizka ...

Luka za zdaj brez poslovne škode

V Luki Koper so si z odprtjem proge za tovorni promet za silo oddahnili. Že v začetku tedna so ustanovili krizno skupino, ki deluje dan in noč ter je v nenehnih stikih tako s strankami kot s Slovenskimi železnicami.

“Luka Koper za zdaj ni utrpela poslovne škode, ki bi bila posledica naravne nesreče. Doslej namreč ni bilo nobene preusmeritve tovora na druga pristanišča. Z ukrepi in prioritetami, ki smo jih uskladili s našimi strankami, bomo zagotovili dostavo blaga in izpolnili potrebe proizvodnih obratov na ključnih trgih,” zagotavlja predsednik uprave Gašpar Gašpar Mišič. Hkrati opozarja, da je naravna katastrofa lekcija o šibkih točkah: razkrila je, da pristanišče Koper nima alternativnih železniških povezav.

Po tirih in cestah

Kljub odprtju proge v Luki v veliki meri stavijo tudi na tovornjake. Na kontejnerskem terminalu so zagotovili neprekinjen pretovor blaga na tovornjake. Ministrstvo za infrastrukturo in promet so zaprosili, naj zaradi izrednih razmer med vikendom odpravi omejitev tovornega prometa.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano